لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما و دستور حمله انترنتی به تاسیسات هسته یی ایران


یک روزنامه برجستۀ ایالات متحده گزارش داده است که براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده -- در اولین ماههای ریاست جمهوریش -- به طور محرمانه دستور حملات ماهرانه یی را به سیستم های کمپیوتری داد که تاسیسات غنی سازی ایران را اداره می کرد.

روزنامه نیویورک تایمز از منابع نامعلوم نزدیک به این برنامه ذکر کرده که این دستور را توسعه عمده ی اولین استفاده دوامدار امریکا از سلاح انترنتی خوانده است. این برنامه طوری که گزارش شده در زمان اداره جورج دبیلو بش آغاز شده بود.

ایران می گوید برنامه هسته یی آن برای استفاده صلح آمیز است. اما غرب و اسراییل از آن بیم دارند که ایران به طور پنهانی قابلیت سلاح هسته یی را انکشاف دهد. کشورهای خارجی از تعذیرات علیه ایران برای مطابعت از تقاضاهای بین المللی استفاده می کند تا مفتشین بین المللی را به دیدن از اماکن هسته یی ایران اجازه می دهد.

ایران، اسراییل و غرب را به انجام حملات کمپیوتری ملامت کرده، آنها را به کارشکنی دربرنامه هسته یی خویش متهم کرده است. اما کسی مسوولیت آن حملات را ادعا نکرده است.

ویروس کمپیوتری به نام فلیم به تازه گی درایران و دیگر کشورهای شرق میانه کشف شد. مقامات ایرانی هشدار دادند که ویروس فلیم، آسیب رسان تر از ویروس قبلی به نام استاکسنت است، اما ایران این هفته گفته است که آن یک برنامه ضدویروس انکشاف یافته است.

XS
SM
MD
LG