لینک های دسترسی

Breaking News

ایستادگی ایران و روسیه به حمایت از سوریه


روسیه و ایران از رژیم اسد در سوریه حمایت می کنند
روسیه و ایران از رژیم اسد در سوریه حمایت می کنند

وزیران خارجۀ ایران و روسیه گفته اند که هر دو کشور در خصوص سوریه، موقف متحد دارند.

دیپلومات های ارشد ایران و روسیه روز دوشنبه پس از دیدار در مسکو برضد هرگونه تلاش بیرونی هشدار دادند که راه حل را برای جنگ داخلی سوریه دستور دهد.

توافق هسته یی میان ایران و قدرتهای جهان به یک سلسله تحرکات دپیلوماتیک به هدف نیل به نوعی پیشرفت در خصوص بحران سوریه منجر شده است.

سرگی لاوروف وزیر خارجۀ روسیه هفتۀ گذشته با اعضای گروه های مخالف حکومت سوریه دیدار کرد و محمد جواد ظریف وزیر خارجۀ ایران نیز هفتۀ گذشته به دمشق رفت و در مورد راه های پایان بخشیدن جنگ سوریه، با بشارالاسد رئیس جمهور آن کشور صحبت کرد.

آقای ظریف در یک کنفرانس مشترک خبری با آقای لاوروف در مسکو گفت که تهران و مسکو در مورد تنظیم بحران سوریه موقف مشترک دارند. او افزود که مردم سوریه باید در مورد سرنوشت و آیندۀ شان تصمیم بگیرند و کشورهای خارجی باید تنها آن را تسهیل کنند.

مسکو و تهران هر دو از رژیم اسد در جنگ سوریه حمایت می کنند، این جنگ از ۲۰۱۱ تا کنون بیش از ۲۵۰ هزار کشته برجا گذاشته است.

معاملۀ هسته یی میان ایران و قدرتهای جهان که شماری از تحریم های بین المللی بر تهران را در ازای محدود ساختن برنامۀ هسته یی آن کشور سهل کرده است، توقع روسیه را به گسترش تجارت با ایران به ویژه در بخش های انرژی هسته یی و دفاعی نیز افزایش بخشیده است.

وزیر خارجۀ ایران گفت که در دیدار با همتای روس اش در مورد اعمار دستگاه های جدید هسته یی و سایر پروژه ها صحبت کرده است.

XS
SM
MD
LG