لینک های دسترسی

Breaking News

نشر تماس تلیفونی شوخی آمیز و تلاش ایران برای تقویت ادعا تلفات به امریکاییان


تلویزیون دولتی ایران با نشر آنچه که به نظر می‌رسد تماس تلیفونی شوخی‌آمیز باشد، می‌خواهد ادعا های نادرست خویش را مبنی بر وارد شدن تلفات سنگین به امریکاییان درجریان حمله بر پایگاه‌های عراقی را، تقویت بخشد.

در این تماس تلیفونی که با شبکه تلویزیونی سی سپن، صورت گرفته است، فردی که خود را آلن معرفی می‌کند با لهجۀ ایرانی طوری وانمود می‌کند که گویا پسرش که در اردوی امریکا وظیفه دارد، پس از حمله ایران بر پایگاه های عراقی، ناپدید شده است.

این شخص تظاهر به گریه کرده، سپس به دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده لعنت می‌فرستد.

سخنگوی این شبکه تلویزیونی امریکایی گفته است که در برنامه تماس های تلیفونی آزاد، نمی‌تواند صحت این تماس را تایید کند.

گویندۀ شبکه تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران با نشر این بخش برنامه واشنگتن ژورنال شبکۀ امریکایی سی سپن گفته است که "پدر یک سرباز تروریست امریکایی" پذیرفته است که پسرش پس از حمله بر پایگاه الاسد عراق ناپدید شده است.

این بخش برنامه تلویزیونی در میان ایرانیانی که در بیرون از آن کشور زندگی می‌کنند دست به دست شده است.

برخی آنرا پرده برداری از تلاش امریکا برای پنهان نگهداشتن تلفات نظامیان امریکایی خوانده و شماری آنرا به تمسخر گرفته اند.

مازیار بهاری، خبرنگار و فلمساز ایرانی در یک تویت گفته است: "عجب است مرد ایرانی با لهجۀ قوی ایرانی ادعا می‌کند پدر یک سرباز امریکایی است که پسرش در حمله ایران بر پایگاه ‌های امریکایی در عراق کشته شد است. او تظاهر به گریه کرده و ترمپ را دشنام می‌دهد.

در این حال، اردوی ایالات متحده گفته است که پس از حملۀ ایران بر پایگاه‌های نظامی عراقی که نیروهای امریکایی در آن مستقر اند، ۱۱ نظامی امریکایی به دنبال آشکار شدن صدمات مغزی در شفاخانه بستر شده اند.

بل اوربن، سخنگوی مرکز سوق ادارۀ ایالات متحده در منطقه به روز پنجشنبه ۱۶ جنوری (۲۶ جدی) با نشر اعلامیه گفت در حالی که در حمله هشتم جنوری ایران بر پایگاه الاسد هیچ نظامی امریکایی کشته نشدند اما چندین تن به دلیل علامات صدمه مغزی ناشی از انفجار هنوز هم تحت ارزیابی طبی قرار دارند.

آقای اوربن گفت که نظامیان امریکایی در شفاخانه های کویت و آلمان تحت معالجه قرار دارند و پس از تداوی به عراق برخواهند گشت.

مقامات امریکایی پیش از این گفته بودند که در حملات ایران هیچ نظامی امریکایی کشته یا زخمی نشده اند.

XS
SM
MD
LG