لینک های دسترسی

Breaking News

دو عضو نیروی هوافضای ایران کشته شدند


از راست، محمد عبدوس و علی کمانی
از راست، محمد عبدوس و علی کمانی

رسانه‌های ایرانی از قول مقام‌های دفاعی آن کشور گزارش داده اند که دو عضو نیروی "هوافضای" سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دو رویداد جداگانه در حین انجام وظیفه کشته شدند.

خبرگزاری رسمی فارس روز دوشنبه ۱۳ جون (۲۳ جوزا) گزارش داده است که علی کمانی، یک عضو نیروی هوافضای سپاه پاسداران در خمین و محمد عبدوس، کارمند بخش هوافضای سمنان حین انجام ماموریت در سمنان کشته شده اند.

بخش هوافضای سپاه پاسداران ایران مسوول انکشاف و تولید جنگ افزار و تجهیزات مختلف هوایی، از طیاره‌های نظامی گرفته تا میزایل و درون‌ها است.

خبرگزاری تسنیم ایران به نقل از اعلامیۀ بخش روابط عامۀ سپاه پاسداران گزارش داده است که علی کمانی، ۳۳ ساله، در هنگام انجام وظیفه در اثر "سانحۀ رانندگی" جان باخته است.

وزارت دفاع ایران با نشر بیانیه‌ای گفته است که محمد عبدوس، کارمند این وزارت، عصر یکشنبه "حین انجام ماموریت در منطقۀ عمومی سمنان" جان باخته است، اما جزییات بیشتری ارایه نکرده است.

مقام‌های ایرانی در گذشته اسراییل را به کشتار چهره‌های نظامی و دانشمندان بخش تکنالوژی هسته‌ای ایران متهم کرده اند.

حدود سه هفته پیش، صیاد خدایی، در بیرون منزلش در شرق تهران در اثر گلوله‌باری دو مهاجم موترسایکل سوار کشته شد. سپاه پاسداران ایران با تعهد بر انتقام‌گیری از این حمله گفت که "صهیونیست‌ها" در این رویداد دست داشتند.

تلویزیون دولتی ایران گفته است که صیاد خدایی عضو نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بود که در سوریه شهرت داشت؛ جاییکه وی به صفت مشاور نظامی اعزام شده بود.

چندی بعد از این رویداد، روزنامۀ نیویارک تایمز گزارش داد که اسراییل به ایالات متحده گفته است که در حمله بر خدایی دست داشته است.

چندی پیش، ایوب انتظاری، متخصص برنامۀ انکشاف راکت و درون در سپاه پاسداران ایران درگذشت. هرچند برخی رسانه‌های ایرانی درگذشت انتظاری را مشکوک خواندند، منابع رسمی دفاعی آن کشور گفتند که او در اثر "تسمم غذایی" درگذشته است.

در تهیه این مطلب از گزارش خبرگزاری فرانس‌پرس استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG