لینک های دسترسی

Breaking News

مهاجمان مسلح یک افسر سپاه پاسداران ایران را در تهران کشتند


حسن صیاد خدایی (خدایاری)، افسر سپاه پاسداران پس از چاشت یکشنبه در بیرون خانه اش در تهران توسط دو موترسایکل سوار مسلح کشته شد
حسن صیاد خدایی (خدایاری)، افسر سپاه پاسداران پس از چاشت یکشنبه در بیرون خانه اش در تهران توسط دو موترسایکل سوار مسلح کشته شد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز یکشنبه ۲۲ می (اول جوزا) گفت که یک افسر سپاه در بیرون منزلش در شهر تهران به ضرب گلوله کشته شده است.

سپاه پاسداران گفته است که "عناصری استکبار جهانی" که هدفش ایالات متحده و متحدین آن به شمول اسراییل است، مسوول این "عمل تروریسی" است.

سپاه پاسداران با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حسن صیاد خدایی (خدایاری) "توسط دو مهاجم مسلح سوار به موتر سایکل در جادهٔ مجاهدین اسلام در بیرون خانه‌اش به قتل رسید."

ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران، گزارش داده است که این افسر سپاه ساعت ۰۴:۰۰. پس از چاشت به وقت محل هنگامی که در داخل موترش بود، در بیرون خانه‌اش با ضرب پنج مرمی کشته شده است.

پس از کشته شدن محسن فخری‌زاده،‌ دانشمند هسته‌ای ایران، در نومبر ۲۰۲۰، حسن صیاد خدایاری، مقام دیگر ایرانی است که در آن کشور توسط مهاجمان مسلح کشته شده است. مقام‌های ایرانی اسراییل را به عنوان طراح اصلی حمله بر کاروان حامل فخری‌زاده قلمداد کردند.

حسین دلیریان، خبرنگار امور دفاعی و نزدیک به نهادهای نظامی ایران در تویتی کشته شدن این افسر سپاه را با تردید به اسراییل نسبت داده است. بر اساس برخی گزارش ها، خدایاری عضو نیروی قدس سپاه پاسداران بود.

سپاه پاسداران که قوی ترین نهاد نظامی امنیتی در جمهوری اسلامی ایران است، در تقریباً تمام صنایع و تجارت های کلیدی ایران، چه در داخل و چه با دنیای خارج به انواع مختلف دخیل است. ایران نقش سپاه پاسداران را در فعالیت های تروریستی رد می‌کند.

سپاه پاسداران درج فهرست سازمان‌های ترویستی وزارت خارجهٔ ایالات متحده است. مقام‌های ایران در جریان مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در ویانا، پایتخت اتریش، تلاش کردند تا سپاه پاسداران از فهرست سیاه ایالات متحده بیرون شود،‌ اما این تلاش‌ها تا حال بی‌نتیجه باقی مانده است.

XS
SM
MD
LG