لینک های دسترسی

Breaking News

حملهٔ سایبری خدمات توزیع نفت در ایران را مختل کرد 


حملهٔ سایبری امروز ۲۶ اکتوبر (چهارم عقرب) تانک‌های تیل در سراسر ایران را هدف قرار داد، روند توزیع نفت را اخلال کرد و موتر داران را خشمگین ساخت.

بر اساس گزارش‌ها، مردم در بیرون از تانک‌های تیل در صف‌های طولانی برای دریافت مواد سوخت منتظر ماندند.

تا حال، هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، اما شباهت‌های به حملهٔ سایبری چند ماه پیش دارد که به نظر می‌رسد آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، را به چالش می‌کشد.

بر اساس گزارش‌ها بلبورد‌های هوشمند در این کشور نیز هک‌شده و در آنان نوشته شده است "خامنه‌ای بنزین ما کو؟!".

تلویزیون دولتی ایران به نقل از یک مقام ایرانی در شورای امنیت ملی این کشور حملهٔ سایبری را تایید کرد و تصاویر صف‌های طولانی در تانک‌های تیل را نشر کرد.

با آنهم، تلویزیون دولتی این کشور گزارش داد که مقامات وزارت نفت ایران برای حل "مشکل تخنیکی" نشست اضطراری را برگزار می‌کنند.

خبررسانی نیمه رسمی ایسنا نیز گزارش داده است که شماری از افراد که تلاش داشتند با استفاده از کارت‌های دولتی نفت خریداری کنند، پیام "حملهٔ سایبری ۶۴۴۱۱" در صفحهٔ ماشین تانک تیل به آنان داده می‌شد.

اکثریت ایرانی‌ها برای خریداری نفت، به ویژه در جریان مشکلات اقتصادی، بر همین کارت‌های دولتی اتکا دارند.

خبرگزاری ایسنا در مورد اهمیت این شماره چیزی ننوشته است، اما این شماره با خط تلیفونی مرتبط است که دفتر خامنه‌ای از طریق آن به سوال‌ها در مورد قانون اسلام پاسخ ارایه می‌کند.

اما این خبرگزاری سپس گزارش‌هایش را حذف کرد و گفت که سیستم آن نیز هک شده بود.

شمارهٔ که در حملهٔ امروزی سایبری استفاده شد، عین شمارهٔ است که در ماه جولای در حمله بر سیستم خط‌‌‌ آهن ایران نیز به نمایش گذاشته شده بود.

این حمله در حالی صورت گرفت که امروز سالروز تولد محمد رضا شاه پهلوی فقید است؛ پادشاه ایران که در سال ۱۹۷۹، پیش از انقلاب اسلامی این کشور را ترک کرد.

XS
SM
MD
LG