لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار امریکا از حملات هکرها


مقام‌های امریکایی از نفوذ گسترده هکرهای که گمان می‌رود از سوی روسیه حمایت می‌شوند، به سیستم های کمپیوتری در سراسر جهان هشدار دادند.

ادارهٔ دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده و جوبایدن، رییس جمهور منتخب هر دو روز پنجشنبه ۱۷ دسمبر (۲۷قوس) تهدید حملات هکرها را تایید کردند.

ادارهٔ امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی ایالات متحده گفته است که این حملات هکرها خطری جدی برای حکومت فدرال، حکومات ایالتی، محلی و همچنین نهادهای مهم زیربنایی و سایر ادارات خصوصی می‌باشد.

درگزارش جدید این اداره آمده است که وزارت های مالیه، تجارت، انرژی و شرکت مایکروسافت از جمله شرکت‌های اند که هک شده اند. وزارت مالیه و تجارت اولین ادارات بودند که حضور هکر‌ها در آن شناسایی شد.

ادارهٔ امنیت سایبری هشدار داده است که حذف ملویرها (ویروس‌‌های کمپیوتری) هکرها از شبکه ها "بسیار پیچیده و چالش برانگیز است".

ویروس‌ها نرم افزارهای استند که به طور عمدی برای آسیب رساندن به کمپیوترها، سرورها، و شبکه های کمپیوتری و انترنتی طراحی شده اند.

وزارت انرژی گفته است که این حمله فقط شبکه های تجاری آن را متاثر ساخته است.

آقای بایدن، که قرار است به عنوان ۴۶مین رییس جمهور ایالات متحده در ۲۰ جنوری حلف وفاداری یاد کند، گفت: "موارد زیادی وجود دارد که ما هنوز نمی دانیم، اما آنچه می دانیم بسیار نگران کننده است."

آقای بایدن تعهد کرد که پس از آغاز کاراش منحیث رییس جمهور، امنیت سایبری را در صدر اولویت های ادارهٔ خود قرار خواهد داد.

او گفت: "به تیم خود دستور داده‌ام تا حد امکان در مورد این نقض اطلاعات کسب کنیم."

ادارهٔ تحقیقات فدرال امریکا یا اف بی آی و سایر ادارات مسوول، قرار است امروز جمعه در مورد این حملهٔ گسترده به اعضای کانگرس ایالات متحده معلومات ارایه کنند.

قبل از این نیز مقام های امریکایی از افزایش حمله هکرها به شبکه های دولتی، ایالتی، و شخصی به ویژه قبل از انتخابات ریاست جمهوری امریکا، خبر داده بودند.

XS
SM
MD
LG