لینک های دسترسی

Breaking News

ایران؛ افغان‌های مبتلا به کروناویروس را رایگان معالجه می‌کنیم 


ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که مقامات ایرانی تعهد کرده اند که به مهاجرین افغان مقیم آن کشور که به کروناویروس مبتلا شده اند، خدمات صحی رایگان ارایه می‌شود.

ارگ گفته است که محمد جواد ظریف، وزیر خارجهٔ‌ ایران امروز هفتم اپریل (۱۹ حمل) در جریان یک مکالمهٔ تلیفونی با محمد اشرف غنی،‌ رییس جمهور افغانستان از کمک های صحی با مهاجرین افغان در ایران اطمینان داد.

ریاست جمهوری افغانستان گفته است که هر دو جانب بر چگونگی مبارزه با کروناویروس و برگشت مهاجرین افغان از ایران تبادل نظر کردند.

سازمان بین المللی مهاجرت گفته است که تنها در سه ماه نخست سال جاری، پس از گسترش کروناویروس در ایران، در حدود ۲۰۰ هزار مهاجر افغان از ایران به کشور شان برگشته اند.

بر اساس معلومات مقامات افغان، در افغانستان تا اکنون ۴۲۳ نفر به کروناویروس مبتلا شده اند که اکثریت شان از ایران برگشته اند.

فیروز الدین فیروز، وزیر صحت عامهٔ افغانستان گفته است که کروناویروس در افغانستان از سوی عودت‌کنندگان افغان گسترش یافته است. او گفت: "اگر واقعات کروناویروس افزایش یابد از کنترول خارج خواهد شد و ما به کمک نیاز داریم."

مقامات افغان با اظهار نگرانی می‌گویند که ایران ممکن در حدود یک میلیون مهاجر افغان را که در آن کشور به گونه غیر قانونی مصروف کار اند، اخراج کند.

براساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده،‌ در ایران تا اکنون ۶۲۵۸۹ نفر به کروناویروس مبتلا شده که از آن جمله ۳۸۷۲ نفر جان باخته اند.

کروناویروس در دسمبر ۲۰۱۹ نخست در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین شایع شد که تا صبح روز سه شنبه هفتم اپریل (۱۹ حمل) در ۱۸۳ کشور و قلمرو جهان، جان ۷۵۹۴۴ نفر را گرفته و بیش از یک میلیون و ۳۵۹ هزار نفر دیگر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG