لینک های دسترسی

Breaking News

خامنه‌ای اعتراضات ایران را 'توطیه بسیار خطرناک' خواند


رهبر ایران اعتراضات هفته گذشته در آن کشور را که به خاطر افزایش قیمت تیل راه اندازی شده بود "یک توطیه بسیار خطرناک" خواند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای روز چهارشنبه ۲۷ نومبر (ششم قوس) در دیدار با شبه نظامیان موسوم به "بسیج" و با اشاره به اعتراضات هفتۀ گذشته گفت که مردم ایران "یک توطیۀ بسیار خطرناک و برنامه ریزی شده" را خنثا کردند.

آیت‌الله خامنه‌ای این اعتراضات را کار دشمنان ایران خواند که به گفته وی، برای طراحی آن "هزینه بسیار" مصرف شده بود.

شماری از شهروندان ایران، هفتۀ گذشته، به دنبال اعلام افزایش ۵۰ در صدی قیمت تیل و سهمیه بندی آن از سوی حکومت، در شهرهای مختلف مظاهره کردند، اما از سوی نیروهای امنیتی ایران سرکوب شدند.

سازمان عفو بین المللی گفته است که کم از کم ۱۴۳ معترض در گلوله باری نیروهای امنیتی ایران کشته شده اند، اما تهران این ادعا را رد کرده است.

در همین حال، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر داخله ایران گفته است که در اعتراضات هفته گذشته حدود ۷۳۱ بانک و ۱۴۰ اداره دولتی در بخش های مختلف آن کشور به آتش کشیده شده است.

ایالات متحده در حمایت از معترضان در ایران، مقام‌های ایرانی را به سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز و محروم کردن ایرانی‌ها از حقوق اساسی شان متهم کردند.

مظاهرات گسترده سبب شد که حکومت ایران ارتباط به انترنت را قطع کند. به دنبال این اقدام، ایالات متحده وزیر ارتباطات ایران را تحریم کرد.

XS
SM
MD
LG