لینک های دسترسی

Breaking News

ایجاد یک پارک ویژه در ایران برای آموزش فنون جنگی به کودکان


عکس آموزش های جنگی به یک کودک از آژانس خبری ایرنا
عکس آموزش های جنگی به یک کودک از آژانس خبری ایرنا

تحلیل گران میگویند آموزش جنگ و استفاده از سلاح در سنین کودکی در ایران، خطر افراط گرایی را در آینده بیشتر میسازد.

در نزدیکی مشهد یک پارک نظامی برای کودکان و نوجوانان ایرانی ایجاد شده که در آن به کودکان جنگیدن و استفاده از سلاح علیه دشمنان غربی ایران آموزش داده می شود.

کودکان از هفته دفاع مقدس که سالروز جنگ دهه ۱۹۸۰ بین ایران و عراق است، در " پارک کودکان انقلابی" با سهم گیری در تمرینات نظامی تجلیل کردند.

بر اساس گزارش شبکه خبری رجا که مربوط به سپاه پاسداران انقلاب ایران است، کودکان اشتراک کننده نشان زنی با تفنگ را بر اهداف ثابت و متحرک به شمول اشیای متحرکی که نشان های بیرق امریکا و یا اسرائیل را داشت، فرا گرفتند.

در مراسم افتتاح این پارک، افراد سرشناس از جمله خانواده قوماندان بلند پایه سپاه پاسداران انقلاب ایران که در ماه جاری در شهر حلب سوریه کشته شد، اشتراک و سخنرانی کردند.

اجرای ترانه در باره شهدای جنگ در سوریه توسط کودکان ایرانی
اجرای ترانه در باره شهدای جنگ در سوریه توسط کودکان ایرانی

در آلبومی که از عکس های کودکان در هنگام آموزش گیری در " پارک کودکان انقلابی" توسط شبکه خبری رسمی ایران منتشر شده است، کودکان را می بینید که در میدان تمرین سلاح به دست دارند و با یونیفورم سپاه پاسداران ملبس می باشند.

به گفته حمید صادقی، یکی از مسئولین امور، در این پارک به اطفال آموزش داده شد که چگونه از زیارتگاه های مقدس مانند زیارت شیعه ها در دمشق دفاع کنند.

صادقی به شبکه خبری رجا گفت که کودکان به هشت یا ده گروه تقسیم شده و رهبر گروه های خود را انتخاب کردند و برای ۴۰ دقیقه با هم جنگ و تمرین کرده و از نمونه یک زیارتگاه در سوریه دفاع کردند.

فعالین حقوق بشر در مشهد می گویند که مخفیانه در تلاش اند تا خانواده ها را به نفرستادن کودکان شان به آن پارک نظامی تشویق کنند. اما فعالین میگویند چون کدام صلاحیت رسمی ندارند، نتایج فعالیت های شان زیاد مثمر نبوده و اگر فشار بیشتر بیاورند، با مجازات شدید مواجه خواهند شد.

یکی از فعالین از طریق صدای امریکا از اعضای جامعه جهانی خواست تا به این مسئله توجه کنند زیرا همچو اقدامات، افراط گرایی را در آینده بیشتر ترویج خواهد کرد.

به گفته فعالین، سپاه پاسداران انقلاب ایران با تبلیغات وسیع خانواده های فقیر و بیسواد را هدف قرار میدهد. فعالین می گویند این کار سرنوشت اطفال را تغییر داده و آنان را به خشونت تشویق می کند.

حکومت ایران همواره از جنگ ستایش کرده و نیرو های نظامی خود را بسیار قدرتمند جلوه میدهد.

تلویزیون دولتی ایران در ماه اپریل یک نوار ویدیویی تبلیغاتی را به منظور ترغیب جوانان برای پیوستن به نیرو های نظامی ایران در سوریه منتشر کرد.

در این نوار ویدیویی کودکانی دیده میشود که مسلح بوده و برای شهدای که از زیارتگاه های مقدس شیعیان دفاع می کنند، آهنگ می خوانند.

گزارش: صدای امریکا

برگردان: ژیلا سمیعی

XS
SM
MD
LG