لینک های دسترسی

Breaking News

میلیاردر ایرانی به مرگ محکوم شد


زنجانی از بابت معاملات نفتی دو میلیارد دالر از حکومت ایران بدهی دارد.
زنجانی از بابت معاملات نفتی دو میلیارد دالر از حکومت ایران بدهی دارد.

محکمۀ در ایران بابک زنجانی، سرمایه دار و میلیاردر شناخته شدۀ آن کشور، را به اتهام پولشویی و فساد به مرگ محکوم کرد.

غلام حسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوۀ قضائیۀ ایران در صحبت مختصر با تلویزیون دولتی ایران گفت که بابک زنجانی و دو همکار وی به خاطر اتهامات متعدد از جمله پولشویی به مرگ محکوم شدند.

آقای اژه‌ای در مورد دو متهم دیگر جزئیاتی ارایه نکرد اما رسانه های دولتی ایران پیش از این گزارش داده بودند که این سه تن به جعل اسناد و تقلب متهم شده بودند.

یک وبسایت خبری که از سوی قوۀ قضایی ایران مدیریت می شود از دو متهم دیگر با نام های مهدی شمس و حمید فلاح هروی یاد کرده است. شمس تجار بریتانیایی ایرانی تبار و هروی متشبث بازنشسته عنوان شده است.

پس از جلسات متعدد محکمه که پنج ماه طول کشید، در حکم محکمه اژه‌ای و دو همکارش "مفسدین فی الارض" خوانده شده اند که در اسلام جزای آن مرگ می باشد. اما هر سه تن می توانند استیناف طلب شوند.

زنجانی در سال ۲۰۱۳ پس از انتخاب حسن روحانی به صفت رئیس جمهور ایران، در جریان کمپاینی برای سرکوب عمال فاسد حکومت محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین ایران بازداشت شد.

وزارت نفت ایران گفته است که زنجانی از بابت معاملات فروش نفت به نماینده‌گی از حکومت احمدی نژاد، دو میلیارد یورو باقی داری دارد.

برخی از رسانه ها زنجانی را پولدارترین ایرانی می نامند و سرمایۀ مجموعی وی ۱۴ میلیارد دالر تخمین شده است.

حکومت ایران در گذشته نیز افرادی را با عین اتهامات اعدام کرده است، تازه ترین نمونۀ آن اعدام مهافرید امیر خسروی، میلیاردر ایرانی است که در سال ۲۰۱۴ به اتهام فساد اعدام شد.

XS
SM
MD
LG