لینک های دسترسی

Breaking News

ایران خواهان روابط خوب با کشورهای خلیج شد


آرشیف: در سال های اخیر،روابط ایران و کشور های خلیج به دلیل حمایت آنان از گروه های متخاصم رقیب در سوریه و یمن، متشنج بوده است
آرشیف: در سال های اخیر،روابط ایران و کشور های خلیج به دلیل حمایت آنان از گروه های متخاصم رقیب در سوریه و یمن، متشنج بوده است

آقای روحانی این موضوع را قبل از سفر یک روزه اش به کشور های عمان و کویت بیان کرد.

روابط میان ایران با اکثریت شیعه و کشور های خلیج با اکثریت سنی به دلیل حمایت آنان از گروه ها متخاصم در منازعات سوریه و یمن، با تشنج همراه بوده است.

خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، به نقل از حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، نوشته است که "اساس پالیسی ایران داشتن روابط حسنه با کشور های همسایه خلیج است".

ایرنا به نقل از آقای روحانی همچنین نوشته است که میان مسلمانان شیعه و سنی باید وحدت بیشتر ایجاد گردد، زیرا "آنان برای صد ها سال در کنار هم دیگر، همزیستی مسالمت آمیز داشته اند".

در جنوری ۲۰۱۶، عربستان سعودی و بحرین پس از آن روابط دیپلوماتیک شان را با ایران قطع کردند که اعتراض کنندگان، سفارت عربستان سعودی را در تهران، آتش زدند.

کویت، قطر و امارات متحدۀ عرب، سفرا و نمایندگان را شان از تهران فرا خواندند تا همبستگی شان را با ریاض داشته باشند. اما عمان فقط در مورد حمله بر سفارت عربستان سعودی ابراز تاسف کرد.

در ماه جنوری ۲۰۱۷، وزیر خارجۀ کویت در یک اقدام نادر به تهران سفر کرد و خواهان گفتگو های باز میان ایران و کشور های منطقه شد.

قرار است رئیس جمهور ایران روز چهار شنبه با قابوس بن سعید آل سعید، سلطان عمان، در مسقط، پایتخت آن کشور ملاقات کند. سپس، آقای روحانی به کویت سفر خواهد کرد و با امیر شیخ صباح الاحمد الصباح، پادشاه آن کشور ملاقات خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG