لینک های دسترسی

Breaking News

ده مرزبان ایرانی در مرز با پاکستان ربوده شد


کم از کم ده منسوب امنیتی ایران، به شمول اعضای سپاه پاسداران، سه شنبه (۱۶ اکتوبر) در مرز میان ایران و پاکستان ربوده شدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اعلامیه‌ای که از طریق تلویزیون دولتی ایران نشر شد گفته است که این رویداد در شهر میرجاوه در ولایت سیستان بلوچستان به وقوع پیوسته است.

گروه تندرو سنی "جیش العدل" مسوولیت این رویداد را به دوش گرفته است. ابراهیم عزیزی، سخنگوی این گروه، گفته است که "قوای جیش العدل" بر یک پوستۀ مرزی ایران در میرجاوه حمله کرده و تمام مهمات این پوسته را نیز گرفته اند.

آقای عزیزی در یک پیام صوتی که به خبرگزاری رویترز رسیده است، این حمله را انتقامگیری از "سرکوب مردم سنی ولایت سیستان بلوچستان از سوی حکومت ایران" عنوان کرده است.

ولایت سیستان بلوچستان ایران از دیرزمان شاهد رویدادهای امنیتی است که عمدتاً تندروان جدایی طلب سنی عامل آن خوانده می‌شوند.

حکومت ایران با این ادعا که گروه‌های تندرو سنی فعال در سیستان بلوچستان در پاکستان پناهگاه دارند، بار بار هشدار داده است که اگر حکومت پاکستان بر ضد این گروه ها اقدام نکند، نظامیان ایرانی پایگاه های این تندروان را در خاک پاکستان هدف قرار خواهند داد.

در پی رویداد سه شنبه نیز سپاه پاسداران گفته است "انتظار داریم که پاکستان با این گروه های تروریستی که از سوی شماری از کشورهای منطقه حمایت می‌شوند، مقابله کرده و قوای ربوده شدۀ ایرانی را فوراً رها کند".

سپاه پاسداران ایران، ماه گذشته، چهار تندرو سنی، به شمول شخص دوم ردۀ رهبری جیش العدل، را در یک گذرگاه مرزی میان ایران و پاکستان از بین برد.

XS
SM
MD
LG