لینک های دسترسی

Breaking News

عراق شکست داعش را جشن گرفت


حیدر العبادی، صدراعظم عراق، حین احوال پرسی اشتراک کنندگان رسم و گذشت نظامی که به خاطر پیروزی در برابر تندروان داعش برگزارش شد
حیدر العبادی، صدراعظم عراق، حین احوال پرسی اشتراک کنندگان رسم و گذشت نظامی که به خاطر پیروزی در برابر تندروان داعش برگزارش شد

پس از اعلام شکست گروه دولت اسلامی و پایان جنگ حکومت عراق در برابر این گروه، نظامیان عراقی پیروزی شان را بر داعش، با راه اندازی رژۀ نظامی در "منطقه سبز" بغداد، پایتخت آن کشور، جشن گرفتند.

خبر گزاری رویترز گزارش می دهد که تانک های نظامی در محل برگزاری رژۀ نظامی نیز دیده شده است.

رژۀ نظامی قوای عراق به صورت زنده پخش نشد و تنها به رسانه های دولتی اجازه داده شد به محل برگزاری رژه بروند. اما هیلیکوپتر های نظامی عراق روز شنبه در فضای بغداد بیرق های عراق را انتقال می دادند و برای رسم گذشت نظامی آمادگی می گرفتند.

حیدر العبادی، صدر اعظم عراق، روز شنبه اعلام کرد که قوای عراقی در جنگ سه ساله در برابر تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش پیروز شده است و جنگ بر ضد داعش را پایان یافته اعلام کرد. آقای العبادی گفت که همه ساحاتی که قبلاً توسط تندروان داعش کنترول می شد، دو باره به تصرف نیرو های عراق آمده است.

صدراعظم عراق گفت که مناطق هم سرحد با سوریه آخرین ساحاتی بود که توسط قوای عراقی تصرف شد.

پیروزی و پایان جنگ حکومت عراق در برابر تندروان داعش دو روز پس از آن اعلام شد که نظامیان روسیه از شکست داعش در سوریه خبر دادند. مسکو در جنگ سوریه از بشارالاسد، رئیس جمهور سوریه، حمایت می کند.

پس از اعلام شکست داعش در عراق، آقای العبادی عراق تاریخ دهم دسامبر هر سال را به عنوان رخصتی ملی در آن کشور اعلام کرد.

جنگجویان گروه داعش در ۲۰۱۴ حدود یک سوم قلمرو عراق به شمول شهر موصل، دومین شهر بزرگ آن کشور، را در کنترول خود گرفته بود. اما در ماه های اخیر، تندروان این گروه با شکست های پیهم در عراق و سوریه مواجه شده اند.

در جنگ های متواتر داعش در برابر حکومت عراق، بخش های زیاد آن کشور تخریب شده و هنوز هم حدود سه میلیون عراقی از خانه های شان بیجا شده باقی مانده اند.

XS
SM
MD
LG