لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش نهایی نیروهای عراقی برای تصرف مجدد رمادی


نیروهای حکومت عراق بر گروه داعش دررمادی ، شهری که مرکز سنی مذهبان ولایت انبار عراق است با پیشرفت ها به پیروزی نزدیک شده اند.

درحالیکه نیروهای دولت به حملات زمینی خود ادامه میدهند، نیروی هوایی عراق و ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده براهداف داعش بمباران کردند. جنرال عبدالغنی الاسدی، فرمانده نیروهای ضد تروریزم گفت : در چند روزآینده، نیروهای ما شهر رمادی را به طور کل دوباره متصرف خواهند شد.

ائتلاف جهانی مبارزه علیه گروه دولت اسلامی طی اعلامیه ای گفته است که ایالات متحده و متحدان آن هفده حملۀ هوایی را در روز کرسمس علیه گروه دولت اسلامی در عراق و سوریه به سررساند. در سوریه، نیروهای نظامی ائتلاف پنج حمله هوایی بر موضع گروه داعش در سه شهر مختلف آن انجام داده و در عراق حملات هوایی بر موضع داعش درپنج شهر به شمول شهر رمادی صورت گرفته است.

از جانب دیگر پیام جدید ابو بکرالبغدادی رهبر گروه دولت اسلامی که به روز شنبه در انترنت به نشر رسید، مدعی بر آنست که حملات هوایی توسط روسیه و ائتلاف به رهبری ایالات متحده به قصد تضعیف آن گروه ، با شکست مواجه شده است.

نیروهای مبارزه با گروه دولت اسلامی عراق در شهررمادی به تحکیم مواضع خود قبل ازحمله نهایی برنامه ریزی شده برای تصرف آن شهر پرداخته اند. یک تن از فرماندهان نظامی نیروهای مبارزه با گروه داعش گفت که نیروهای آنها به سمت شهر و منطقه حمیرا که نقطه کلیدی برای تصرف کامل رمادی از سه جانب است، پیشروی کرده اند و سربازان اکنون به سوی هدف خود پیش میروند لکن او میگویدکه آنها بخاطر اینکه گروه داعش در همه نقاط دام گذاشته، با اندکی تاخیر روبرو شده اند.

تصرف شهر رمادی مرکز شهر حاصلخیز در نزدیک رودخانه فرات،بزرگترین موفقیت اردوی عراق خواهدبود و این شهر ازسال ۲۰۱۴ تا کنون تحت کنترول گروه دولت اسلامی یا داعش درآمده است.

XS
SM
MD
LG