لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات در عراق پس از معرفی صدر اعظم جدید


به دنبال اعتراضات بر ضد صدر اعظم جدید عراق، مقتدالصدر، روحانی تندرو این کشور از پیروان خود خواست تا در پاک کاری جاده های که در جریان چندین ماه اعتراضات مسدود بود، با نیروهای امنیتی کمک کنند.

مقتدالصدر که در گذشته از تظاهرات ضد دولتی حمایت می‌کرد، در یک پیام تویتر از نیروهای امنیتی خواست تا جلو افرادی را بگیرند که در پی مسدود کردن جاده ها اند.
او همچنان از وزارت معارف عراق خواست تا دانش آموزانی را مجازات کند که در تظاهرات سهم می‌گیرند.

ساعات پیش از معرفی محمد توفیق علوی منحیث صدر اعظم عراق، حامیان مقتدالصدر با استفاده از دنده های چوبی بر اعتراض کنندگان ضد دولتی در مرکز بعداد حمله کردند.

این در حالی است که امروز نیز هزاران نفر در میدان تحریر بغداد گردهم آمده، این اقدام حکومت را تقبیح کرده و شعار های ضد توفیق علوی و مقتدالصدر را سر دادند.

ریس جمهور عراق دیروز اول فبروری (۱۲ دلو) پس از یک معامله با مقتدالصدر و گروه‌های سیاسی به حمایت ایران، محمد توفیق علوی را منحیث صدر اعظم جدید عراق معرفی کرد.

ایران امروز از معرفی او منحیث صدر اعظم عراق استقبال کرد.

اعتراض کنندگان عراق با حمل درفش های ملل متحد و اتحادیۀ اروپا، خواستار حمایت این دو نهاد از تظاهرات ضد دولتی در این کشور شدند.

تظاهرات مردمی در عراق در اوایل ماه اکتوبر سال گذشتۀ میلادی در اعتراض به خدمات نابسندۀ اجتماعی، وضعیت نابسامان اقتصادی و فساد اداری آغاز شد.

بر اساس گزارش ها، در آن اعتراضات بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ معترض عراقی به ضرب گلولۀ نیروهای امنیتی آن کشور کشته شدند.

XS
SM
MD
LG