لینک های دسترسی

Breaking News

فرمانده سپاه: امریکا 'جنگ روانی' را در منطقه آغاز کرده است


حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران ایران
حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران ایران

فرمانده سپاه پاسداران ایران گفته است که ایالات متحدۀ امریکا "جنگ روانی" را در منطقه آغاز کرده است.

بهروز نعمتی، سخنگوی مجلس شورای اسلامی (پارلمان) ایران گفته است که حسین سلامی، فرمانده سپاه روز یکشنبه این مطلب را به قانون‌گذاران ایرانی بیان داشت.

آقای سلامی گفته است "اعزام ناو هواپیمابر از سوی امریکا به آب‌های منطقه یک جنگ روانی بیش نیست و امریکا با این کار خود در صدد است تا مردم و برخی از مسوولان جنگ را از وقوع جنگ بترساند".

نظامیان ایالات متحده اخیراً قوا و تجهیزات بیشتری را به شرق میانه اعزام کرده است که کشتی طیاره بردار و طیاره های بم افگن بی-۵۲ نیز شامل آن می‌شود.

مقام های امریکایی گفته اند که اعزام قوای بیشتر به شرق میانه، پاسخی در مقابل تهدید های ایران در مقابل نظامیان امریکایی مستقر در منطقه می باشد.

همزمان با این، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، خواهان وحدت میان سیاستمداران کشورش شده تا به وضعیت پیش آمده در ایران رسیدگی شود.

تلویزیون دولتی ایران به نقل آقای روحانی گزارش داده است که وضعیت در آن کشور دشوار تر از وضعیت جنگ های دهۀ ۱۹۸۰ میان ایران و عراق است، زیرا ایران با تحریم‌های شدید اقتصادی امریکا روبرو شده است.

ایران چهار شنبه گذشته اعلام کرد که تعهدات خود را در قبال توافقات هسته‌ای با قدرت‌های جهان کاهش می‌دهد و هشدار داد که اگر ظرف ۶۰ روز قدرت‌های جهان نتوانند روی شرایط جدید توافقات هسته‌ای به نتیجه برسند، تهران غنی‌سازی یورانیوم را از سر خواهد گرفت.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده اخیرا سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد و گفت که این نیروها، در فعالیت‌های تروریستی و تامین منابع مالی و ترویج تروریزم، سهم فعال دارند.

XS
SM
MD
LG