لینک های دسترسی

Breaking News

اعزام یک کشتی طیاره بردار امریکا به شرق میانه


 کشتی طیاره بردار "ابراهام لینکلن"
کشتی طیاره بردار "ابراهام لینکلن"

جان بولتن، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، شام یکشنبه گفت که کشتی های طیاره بردار امریکا به شرق میانه فرستاده شده است.

آقای بولتن در اعلامیه ای هدف از اعزام کشتی طیاره بردار "ابرهام لینکلن" به شرق میانه را مقابله با اقداما"ت تحریک آمیز ایران" و فرستادن یک پیام روشن به حکومت آن کشور عنوان کرده است.

مشاور امنیت ملی ایالات متحده همچنین گفته است که هر نوع حمله به منافع ایالات متحده و متحدین امریکا با "واکنش شدید" رو به رو خواهد شد.

آقای بولتن افزوده است که قصر سفید اطلاعاتی پی برده است که گویا ایران و گروه های تحت حمایت آن کشور در حال آماده سازی حمله علیه منافع ایالات متحده در منطقه استند. مقامات وزارت دفاع ایالات متحده نیز اعزام این کشتی را تایید کرده اند.

گفته می‌شود که این کشتی شامل طیاره های نظامی، انواع مختلف تجهیزات و تسلیحات نظامی و بیش از ۶۰۰۰ نیروی بحری ایالات متحده است.

این نیروها در اوایل ماه گذشته میلادی، امریکا را به مقصد فرماندهی مرکزی قوای ایالات متحده در شرق میانه ترک کردند. مقام های ایرانی تا حال در مورد واکنشی نداده اند، اما در گذشته در خصوص هر نوع اقدام تحریک آمیز توسط ایالات متحده هشدار داده بودند.

کشتی های جنگی و نیرو های بحری ایالات متحده در حالی به شرق میانه اعزام شده اند که روابط میان امریکا و ایران در ماه های اخیر وخیم تر شده است.

واشنگتن به تاریخ ۲۲ ماه اپریل اعلام کرد که تمام خریداری‌های نفت از ایران، سر از تاریخ اول ماه می متوقف شود و معافیت کشور هایی را که از تعزیرات اقتصادی امریکا مستثنی بود، لغو گردید. قبل بر آن، ایالات متحده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست سازمان های دهشت افگنی خارجی وزارت خارجۀ امریکا درج کرد.

در واکنش به این اقدامات ایالات متحده، حکومت ایران اردوی ایالات متحده را نهاد دهشت افگنی خواند.

حسن روحانی،رئیس جمهور ایران،گفته است که اگر امریکا یک راه صادرات نفت ایران را مسدود کند، تهران راه دیگری را جستجو خواهد کرد. از آن پس، حکومت ایران در صدد فروش نفت در آنچه "بازار خاکستری" یا بازار موازی خوانده می شود، بوده است.

تهران گفته است که تلاش می کند تا توجه شرکت های خصوصی را برای خریداری نفت از آن کشور جلب کند و از این طریق، تعزیرات ایالات متحده را دور بزند.

XS
SM
MD
LG