لینک های دسترسی

Breaking News

آیا کروناویروس رو به ضعف نهاده است؟


یک مطالعه جدید در ایتالیا یافته است که مقدار یا تعداد کروناویروس موجود در بدن مبتلایان جدید کووید۱۹ در حال کاهش است.

گروهی از داکتران شامل در این مطالعه می‌گویند که این امر بیانگر ضعف کروناویروس است.

البرتو زنگریلو، رییس شفاخانهٔ رافایل شهر میلان گفته است که به نظر می‌رسد که کشندگی کروناویروس کاهش یافته باشد، زیرا علایم کووید۱۹ در افرادی که اکنون بیمار شده اند در مقایسه با آنانی که دوماه پیش مبتلا شده بودند، ضعیف‌تر است.

او افزوده است که تجربهٔ ۱۰ روز گذشته نشان داده است که میزان این ویروس از رهگذر کمیت در مقایسه با یک یا دو ماه پیش، بی‌نهایت اندک بوده است.

با آنهم، حکومت ایتالیا هشدار داده است که این ادعا می‌تواند مردم را گیج سازد و از شهروندان این کشور خواسته است محتاط باشند.

تردید متخصصین

اسکار مکلین، متخصص در یکی از مراکز مطالعات ویروس در سکاتلند این ادعای داکتران ایتالیایی را رد کرده و گفته است که در ادبیات علمی چنین ادعایی ثابت شده نمی‌تواند.

او افزود که چنین ادعا بر اساس آزمایش میزان ویروس در بدن بیمار، خطرناک است.

آقای مکلین علاوه کرد که در تیوری امکان این وجود دارد که ویروس با تغییر خودی ضعیف شود، اما این آنچه نیست که باید انتظارش را داشت و نیاز است چنین ادعا به گونهٔ سیستماتیک تایید شود.

اما داکتران شفاخانه رافایل شهر میلان بر یافته های‌شان تاکید دارند و می‌گویند که پس از تحلیل و آزمایش میزان ویروس در ۲۰۰ بیمار مصاب به کووید۱۹ به این نتیجه دست یافته اند.

آقای زنگریلو هراس از موج دوم کروناویروس را بی مورد خوانده که به باور او مردم را وحشت زده کرده است. او افزود که ویروس‌های مهلک مانند میرس و سارس به گونه خودی از بین رفتند.

با آنهم او گفت: "باید احتیاط را از دست ندهیم، اما نباید بدون موجب خود را به کشتن بدهیم."

ایتالیا از رهگذر مرگ و میر ناشی از کروناویروس در فهرست جهانی پس از امریکا و بریتانیا با ۳۳۴۷۵ مورد در ردهٔ سوم قرار دارد و تا اکنون بیش از ۲۳۳ هزار شهروند این کشور به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به سرعت به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که در ۱۸۸ کشور و قلمرو جهان تا صبح سه شنبه دوم جون (۱۳ جوزا) بیش از شش میلیون ۲۸۸ هزار نفر به کروناویروس مصاب شده و بیش از ۳۷۵ هزار نفر دیگر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG