لینک های دسترسی

Breaking News

آیساف: در داخل پاکستان عملیات نمی کنیم


گونتر کتز، سخنگوی آیساف
گونتر کتز، سخنگوی آیساف

گونتر کتز، سخنگوی آیساف می گوید که قوای خارجی بر اساس ملکفیت هایی که دارند، تنها اجازۀ انجام عملیات را در داخل افغانستان دارند و در پاکستان عملیات نخواهند کرد.

آیساف گزارشاتی را رد کرد که گویا نیرو های بین المللی مستقر در افغانستان پلان دارند تا در هماهنگی با قوای نظامی پاکستان، عملیات نظامی را در قلمرو پاکستان راه اندازی کنند.

شماری از رسانه های افغان روز دوشنبه گزارش دادند که این موضوع در ملاقات میان عبدالرووف ابراهیمی، رییس ولسی جرگه و جان الن، فرمانده نیرو های ناتو مطرح شده است که در آن در مورد حملات راکتی از قلمرو پاکستان بر مناطق مرزی ولایت های کنر و نورستان بحث صورت گرفته است.

گونتر کتز، سخنگوی آیساف این گزارشات را نا درست خوانده گفت که قوای خارجی بر اساس ملکفیت هایی که دارند، تنها اجازۀ انجام عملیات را در داخل افغانستان دارند.

به گفتۀ سخنگوی آیساف، موضوع بهبود وضعیت امنیتی در مناطق مرزی میان افغانستان و پاکستان از طریق کمیسیون سه جانبه به قوای نظامی پاکستان مطرح می شود.

او افزود که در بخشی از این تلاش ها، هماهنگی در عملیات قوای آیساف و نیرو های نظامی پاکستان در ساحات مرزی زیر مسئوولیت شان و تاسیس مراکز هماهنگی مرزی شامل می شود، اما آیساف پلان ندارد تا در داخل پاکستان عملیات نظامی را انجام دهد.
XS
SM
MD
LG