لینک های دسترسی

Breaking News

شلیک حدود دو صد راکت در یکشبانه روز از سوی پاکستان


 کنر
کنر
مقامات افغان در ولايت کنر ميگويند که در مدت 24 ساعت گذشته 172 فير راکت از آنسوى سرحد با پاکستان بر مناطق سرحدى آن ولايت شليک شده است.

واصف الله واصفى سخنگوى والى کنر به راديو آشنا گفت که از اثر حملات فرا مرزى يک زن ويک دخترک خورد سال زخم برداشته اند. واصفى علاوه کرد که اين راکتها بر ولسوالی هاى نارى ودانگام اصابت کرده است.

به گفته واصفى در این جریان چندين منزل مسکونى تخریب شده وده ها سر مواشى هلاک شده است.
او همچنان افزود که ده ها فاميل از ولسوالى نارى مبجور به ترک منازل شان شده است و تا حال هيچ نوع کمک با آنان صورت نه گرفته است.

از مدت دو هفته به اينطرف تنها بر ولسوالى دانگام چندین بار حمله صورت گرفته اما از روز گذشته به اينسو ولسوالى نارى نيز هدف قرار گرفته است.

از سوى ديگر صدها تن از علماى دينى،موى سفيدان وجوانان در واکنش به حريق يک مدرسه یی دينى در ولايت نورستان در مرکز آن ولايت دست به راه پيمايى زدند.
اين راه پيمايى از صبح تا ظهر روز سه شنبه ادامه داشت.
غلام حسين ريس معارف نورستان به راديو اشنا گفت که مظاهره کننده گان که شمارشان به حدود پنج صد تن مى رسيد پس از گرد آمدن در شهر پارون مرکز ولايت نورستان به کوچه هاى شهر سرازيرشدند بر ضد دشمنان اسلام ومعارف شعار سر ميدادند.

دو روز قبل در ولسوالى وانت وايگل ولايت نورستان جايکه در تصرف طالبان مسلح قرار دارد يک مدرسه اى دينى از سوى مردان مسلح ناشناس به آتش کشيده شد که به گفته یی مسولان معارف به شمول سه صد جلد قران مجید، صدها کتاب دينى دیگر در آن حريق گرديد.
XS
SM
MD
LG