لینک های دسترسی

Breaking News

داعش در یکسال ۳۵۰۰ نفر را اعدام کرده است


جنگجویان داعش به ارتکاب جنایات بر ضد بشریت متهم اند
جنگجویان داعش به ارتکاب جنایات بر ضد بشریت متهم اند

اکثریت افرادی که از سوی داعش گردن زده شده اند غیرنظامیان اند. جنگجویان داعش به ارتکاب تجاوز جنسی هم متهم شده اند.

فعالان سوری می گویند که گروه دولت اسلامی یا داعش از زمان اعلام خلافتش در ماه جون سال ۲۰۱۴ بیش از ۳۵۰۰ نفر را در سوریه اعدام کرده است.

سازمان نظارت بر وضعیت حقوق بشر سوریه مستقر در لندن روز یکشنبه اعلام کرد از این تعداد حدود ۲۰۰۰ نفر غیرنظامی بودند.

این سازمان گفت تنها در ماه گذشته میلادی داعش ۵۳ نفر از جمله ۳۵ غیرنظامی را در مناطق تحت کنترل خود در سوریه اعدام کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، آمار جدید ارائه شده تعداد افرادی که تنها در سوریه از زمان تاسیس خلافت داعش اعدام شده اند را به ۳۵۹۱ نفر می رساند.

تعداد غیرنظامیان اعدام شده ۱۹۴۵ نفر از جمله ۱۰۳ زن و ۷۷ کودک است. افراد غیرنظامی در این آمار کسانی هستند که در درگیری ها شرکت ندارند. برخی از اعدام شدگان به اتهام جادوگری، همجنسگرا بودن و همکاری با ائتلاف تحت رهبری امریکا علیه داعش اعدام شده اند.

تقریبا نیمی از اعدام شدگان غیرنظامی از قبیله سنی الشعيطات هستند. آنها در منطقه دیرالزور ساکن بودند و داعش ۹۳۰ نفر از آنها را سال گذشته میلادی اعدام کرد. این قبیله با داعش هنگام حمله این گروه به دیرالزور مبارزه کرده بود اما نبرد را به آنها باخت.

سازمان نظارت بر وضعیت حقوق بشر سوریه همچنین اعدام ۲۷۴ نفر از شورشیان رقیب داعش و کردهای سوریه و ۹۷۵ نفر از نیروهای دولت سوریه و ۴۱۵ نفر از پیکارجویان خود داعش را نیز مستند کرده است. این نیروهای داعش به جاسوسی متهم شده بودند و بسیاری از آنها هنگام فرار از این گروه دستگیر شدند.

داعش در سوریه مناطقی در ولایات حمص و حماه در مرکز سوریه، دیرالزور و حسکه در شمال شرق و رقه و حلب در شمال را تحت کنترل دارد.

جنگجویان داعش در مناطق تحت کنترل خود به تجاوز، گردن زدن و سنگسار متهم اند.

XS
SM
MD
LG