لینک های دسترسی

Breaking News

مبارزه با داعش و زندگی در ساحات آزاد شده


باشندگان اچین از حکومت می خواهند تا در بازسازی منازل شان، با آنان کمک و همکاری کند
باشندگان اچین از حکومت می خواهند تا در بازسازی منازل شان، با آنان کمک و همکاری کند

سرکوب گروۀ دولت اسلامی یا داعش، بخش مهم از مبارزۀ نظامیان امریکایی در افغانستان می باشد.

ولسوالی اچین در ولایت ننگرهار، قبلاً یک پایگاۀ مهم تندروان داعش دانسته میشد، اما حالا این گروه ساحات زیاد را از دست داده و نظامیان افغان به همکاری مردم محل، امنیت مناطق از دست رفتۀ داعش را تامین می کنند.

خبرنگاران صدای امریکا در این اواخر به ساحات آزاد شده از چنگ تندروان داعش رفته بودند تا ببینند که زندگی مردم پس از حضور داعش چگونه است؟

صدای امریکا در قریۀ "پیخی" اچین، کودکان را دیده اند که به مراکز تعلیمی می رفتند. در این منطقه قبلاً رفتن به مکتب و بیرون شدن زنان از خانه امکان پذیر نبود.

یک تن از باشندگان قریه به صدای امریکا گفت که آنان پنج ماه قبل به خانه های خود برگشته اند.

تعداد از خانه ها در اچین، در نتیجۀ حملات هوایی ناتو از بین رفته است. باوجود آن که نیروهای حکومتی در اینجا پیشرفت کرده اند، اما نشانه های وجود دارد که بر ادامۀ جنگ دلالت می کنند.

در بعضی نقاط دیگر این ولسوالی، زندگی مردم در حال عادی شدن است. مردم در اینجا دیگر تنها در تلاش زنده ماندن نیستند، بلکه در مورد ابعاد دیگر زندگی نیز فکر می کنند.

باوجود این همه، مشکلات هنوز هم وجود دارد. روستانشینان هنوز هم به خدمات مناسب صحی و تعلیمی دسترسی ندارند و از حکومت می خواهند تا در بازسازی منازل شان، با آنان کمک و همکاری کند.

مبارزه با داعش و زندگی در ساحات آزاد شده
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:37 0:00

XS
SM
MD
LG