لینک های دسترسی

Breaking News

محاکمۀ صدر اعظم اسراییل آغاز شد


بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل روز یک‌شنبه ۲۴ می (چهارم جوزا) در یک محکمه در بیت المقدس حضور یافت و روند محاکمۀ وی که از دیروقت به تاخیر افتاده بود، آغاز شد.

صدراعظم نتنیاهو اتهامات وارده به خویش را "ساختگی" و "مضحک" خواند و گفت "قامت راست و گردن بلند" ایستاده و کشورش را رهبری خواهد کرد.

آقای نتنیاهو که به تقلب، سواستفاده از اعتماد مردم و رشوه ستانی متهم است، در تاریخ اسراییل نخستین صدر اعظمی است که در زمان برحالی محاکمه می‌شود.

او همچنین متهم است که می‌خواست در قانون رسانه‌های همگانی اسراییل، به سود یکی از رسانه‌های بزرگ تغییر وارد کند، تا آن رسانه به حمایت از وی تبلیغات کند.

آقای نتانیاهو و حزب راستگرای لیکود وی اتهامات وارده را رد کرده و آن را طرح سیاستمداران چپگرا برای بدنام کردن صدر اعظم عنوان کرده اند.

بر اساس قوانین اسراییل، صدر اعظمی که به ارتکاب جرم متهم شده باشد، نیاز ندارد در جریان محاکمه استعفا بدهد یا به نحوی از قدرت کنار برود.

امتناع آقای نتنیاهو از حضور در محکمه سبب شده بود که محاکمۀ وی برای چندین ماه به تاخیر بیافتد تا اینکه محکمه هفته گذشته با صدور حکمی، حضور وی را ضروری خواند.

XS
SM
MD
LG