لینک های دسترسی

Breaking News

نیروهای اسراییلی دو زن فلسطینی را در دفاع از خود شان کشتند


شماری از فلسطینی ها با سنگ در نزدیکی کمپ مهاجرین موسوم به نور شمس در شهر تولکرم واقع در شمال کرانه غربی با سربازان اسراییلی مقابله می کنند
شماری از فلسطینی ها با سنگ در نزدیکی کمپ مهاجرین موسوم به نور شمس در شهر تولکرم واقع در شمال کرانه غربی با سربازان اسراییلی مقابله می کنند

مقام های امنیتی اسراییل روز یکشنبه ۱۰ اپریل‌ (۲۱ حمل) گفتند که نیروهای آن کشور پس از آن دو زن فلسطینی را کشتند که یکی از آن‌ها به سمت قوای اسراییلی یورش برد.

یک نظامی اسراییل گفته است که از نزد زن فلسطینی که در بیت لحن کشته شد، هیچ سلاحی پیدا نشد. به گفتهٔ او، این زن فلسطینی فیر های هشدار دهندهٔ سربازان اسراییل را نادیده گرفت. نظامیان اسراییل گفته اند که تحقیقات را در این مورد راه اندازی کرده اند.

مقام های امنیتی اسراییل همچنین گفته اند که یک زن فلسطینی دیگر در یک رویداد جداگانه زمانی توسط نیروهای آن کشور در منطقهٔ اشغالی کرانهٔ غربی کشته شد که یکی از سربازان اسراییلی را با چاقو زد.

در عین حال، قوای اسراییل حملاتی را در شهر جنین واقع در کرانهٔ غربی نیز راه اندازی کرده است.

شهر جنین یکی از پایگاه های "تندروان" به شمار می رود که به گفتهٔ نفتالی بنیت، صدراعظم اسراییل، گروه های تندرو از آنجا ''موج تازهٔ تروریزم" را علیه اسراییل سازماندهی می‌کنند.

در رویداد دوم، یک زن فلسطینی که با چاقو مجهز بود، پس از آن توسط یک افسر پولیس اسراییل در منطقهٔ هبرون کشته شد که او یک شبه نظامی اسراییل را توسط چاقو به طور سطحی زخمی کرد. مقام های امنیتی اسراییل گفته اند که رویداد دومی در بیرون محوطهٔ مسجد الابراهیمی رخ داد.

وزارت صحت فلسطین نیز مرگ این دو زن را تایید کرد.

از آغاز ماه جنوری سال روان میلادی به این سو، بیش از ۲۰ فلسطینی که اکثر آنها ''تندروان مسلح" بوده اند، توسط قوای اسراییلی کشته شده اند. اما فلسطینی ها گزارش داده اند که خشونت اسراییلی ها در کرانهٔ غربی افزایش یافته است.

در هفته‌های اخیر، فلسطینی‌ها چندین حمله با چاقو را در شرق بیت المقدس و مناطق اشغالی کرانهٔ غربی انجام داده اند و شماری از مهاجمان مظنون توسط قوای امنیتی اسراییل کشته شدند.

اسراییل در وسط جنگ ۱۹۶۷ میلادی، کرانهٔ غربی را اشغال کرد و از آن به بعد ده‌ها شهرک یهودی نشین را در آنجا اعمار کرد.

فلسطینی‌ها تلاش می‌کنند تا کرانهٔ غربی را بخشی از دولت آینده خود بسازند و اعمار شهرک‌های یهودی نشین را مانع عمدهٔ حل منازعه میان اسراییل و فلسطین تلقی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG