لینک های دسترسی

Breaking News

اسراییل نوار غزه را مورد حمله هوایی قرار داد


اسراییل روز چهارشنیه ۱۶جون (۲۶ جوزا) پس از آن حملات هوایی خود بر نوار غزه را از سر گرفت که تندروان فلسطینی بالون های آتش‌زا را به جنوب اسراییل فرستادند.

این تنش پس از آن بوجود آمد که اردوی اسراییل یک زن فلسطینی را که به گفته آنان تلاش حمله به سربازان اسراییلی را داشت، هدف گلوله قرار دادند.

مقامات فلسطینی گفته اند که نیروهای هوایی اسراییل حداقل یک محل را در شرق منطقهٔ خان یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند.

این نخستین درگیری پس از توافق آتش بس بین دولت اسراییل و گروه حماس در ۲۱ ماه می می‌باشد.

در ۱۱ روز درگیری ماه می سال جاری میان حماس و اسراییل، ۲۳۲ فلسطینی، به شمول ده‌ها کودک در حملات هوایی اسراییل کشته شده و افزون بر ۱۵۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. این جنگ بیش از ۵۸ هزار باشندۀ غزه را بیجا کرد.

همچنان در اثر حملات راکتی حماس بر بخش‌های اسراییل، دست‌کم ۱۲ اسراییلی، به شمول یک کودک کشته شدند.

اردوی اسراییل گفته است كه در پاسخ به "بالون‌های آتش‌زا"، "جنگنده‌های آنان تاسیسات نظامی متعلق به سازمان تروریستی حماس را مورد حمله قرار داده است".

در بیانیه اردوی اسراییل آمده است که حملات هوایی تلفات جانی در پی نداشته است.

اردوی اسراییل افزوده است که در مقابل ادامهٔ فعالیت‌های تروریستی در نوار غزه آماده هر نوع اقدامی از جمله از سرگیری جنگ استند.

این نخستین درگیری پس از روی کار آمدن حکومت جدید ایتلافی به رهبری نفتالی بنیت است.

پارلمان اسراییل عصر یکشنبه ۱۳ جون (۲۳ جوزا) به حکومت جدید ایتلافی آن کشور رای اعتماد داد و به اقتدار ۱۲ سالۀ بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم پیشین آن کشور و بحران سیاسی که در دو سال منجر به برگزاری چهار انتخابات شده بود، نقطۀ پایان گذاشت.

XS
SM
MD
LG