لینک های دسترسی

Breaking News

سند امنیتی، نخستین توافق امریکا و حکومت نو افغانستان


جیمز کنینگهم، سفیر امریکا در افغانستان
جیمز کنینگهم، سفیر امریکا در افغانستان
سفیر ایالات متحده امریکا در افغانستان می گوید که نخستین اقدام دولت امریکا پس از انتخاب رئیس جمهور جدید افغانستان، امضای توافقنامۀ دو جانبۀ امنیتی بین کابل و واشنگتن خواهد بود. او گفت که حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان در پیوند با امضای این سند نظر شخصی خود را دارد.

جیمز بی کنینگهم، سفیر ایالات متحده امریکا در افغانستان در جریان سفر به ولایت هرات، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در افغانستان را یک دستاورد بزرگ برای افغان ها خواند.

آقای کنینگهم گفت که حضور گسترده مردم افغانستان به ویژه زنان در پای صندوق های رای به گروه های دهفت افگن فهماند که افغان ها خواهان آمدن صلح و پیشرفت در کشورشان استند.

سفیر ایالات متحده پس از دیدار با رئیس و شورای علمای هرات به خبرنگاران گفت که کشورش از هیچ نامزد ریاست جمهوری افغانستان حمایت نمی کند. او افزود که در صورت کشیده شدن انتخابات به دور دوم، واشنگتن از این روند حمایت خواهد کرد.

آقای کنینگهم همچنان از تهدیدات امنیتی بر قنسولگری ایالات متحده در ولایت هرات ابراز نگرانی نمود و عملکرد نیروهای امنیتی افغان و مقابله شان از حمله اخیر بالای نماینده گی سیاسی این کشور در هرات را ستود.

سفیر ایالات متحده همچنان کشته شدن میر فاروق حسینی یکتن از روحانیون هرات را محکوم نمود.

آقای حسینی شام دوشنبه پس از ادای نماز زمانی که از مسجد بیرون می شد از سوی افراد مسلح موترسایکل سوار مورد حمله قرار گرفت و کشته شد.

گروه طالبان مسئولیت این رویداد را به دوش گرفته می گوید که آقای حسینی به دلیل همکاری با حکومت و مخالفتش با فعالیت های طالبان کشته شد.

این در حالی است که چند روز پیش نیز ده ها تن از شهروندان هرات با برگزاری تظاهرات، نگرانی خود را از افزایش رویداد های دهشت افگنی در آن ولایت بیان داشتند.
XS
SM
MD
LG