لینک های دسترسی

Breaking News

جاپان ۴۲ میلیارد دالر در هند سرمایه گذاری می‌کند


فومیو کیشیدا،‌ صدرعظم جاپان می‌گوید که کشورش طی پنج سال آینده ۴۲ میلیارد دالر را در راستای توسعه تجارت دوجانبه،‌ در هند سرمایه گذاری خواهد کرد.

آقای کیشیدا روز شنبه ۱۹ مارچ (۲۸ حوت) پس از دیدار با همتای هندی خود در دهلی جدید گفت که این سرمایه گذاری ها مزایای زیادی از نظر توسعه زیرساخت‌های شهری و انرژی سبز خواهد داشت.

صدراعظم جاپان همچنین گفت که دو کشور به تقویت همکاری های امنیتی در منطقه هند و اقیانوس آرام متعهد اند.

او به نرندرا مودی، صدر اعظم هند گفت که تهاجم روسیه به اوکراین "اساس نظم بین المللی" را متزلزل کرده و نیاز به پاسخ روشن دارد.

هند و جاپان اعضای گروه کواد - مشارکت تشکیل شده میان امریکا، آسترالیا، هند و جاپان در مقابل چین - استند اما هند تنها عضو این گروه است که تهاجم روسیه بر اوکراین را محکوم نکرده است.

اما دهلی جدید از آن انتقاد کرده و گفته است که بدون دپلوماسی و مذاکره هیچ راه دیگری برای حل این بحران وجود ندارد و تمام اعضای ملل متحد باید به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور‌های دیگر احترام بگذارند.

نرندرا مودی نیز در مکالمهٔ تلیفونی از ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه خواستار توقف فوری خشونت‌ها شده است.

جاپان از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، ده‌ها فرد و سازمان روسی را تحریم کرده و پناهندگان اوکراینی را پذیرفته است.

آقای کیشیدا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مودی در دهلی نو به خبرنگاران گفت: "ما تایید کردیم که هرگونه تغییر یکجانبه در وضعیت موجود با زور در هیچ منطقه‌ای قابل بخشش نیست و باید به دنبال حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بر اساس قوانین بین المللی باشیم."

سرمایه گذاری جاپان در هند بیشتر در بخش تولید موتر، سامان آلات برقی، مخابرات، مواد کیمیایی، بیمه و دواسازی بوده است.

دو کشور در سال ۲۰۲۰ قراردادی را برای اکتساب و خدمات متقابل امضا کردند که امکان ذخیره متقابل مواد غذایی، مواد سوخت و سایر منابع را بین نیروهای دفاعی آن‌ها فراهم می‌‌کند.

XS
SM
MD
LG