لینک های دسترسی

Breaking News

ميلياردر جاپانى دنبال هشت نفر است تا با وى به مهتاب بروند


یک میلیاردر جاپانی قصد دارد به مدار مهتاب سفر کند و می‌خواهد هشت نفر از نقاط مختلف جهان نیز او را در این سفر خصوصی همراهی کنند.

یوساکو ماییزاوا، ابتدا در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که اولین مردی است که برای سفر به اطراف مهتاب یک سفینه فضایی شرکت اسپیس‌اکس را ریزرف کرده است.

آقای ماییزاوا در ابتدا گفته بود که قصد دارد از شش تا هشت هنرمند دعوت کند تا او را در این سفر همراهی کنند. اما در هفته جاری با نشر یک ویدیو در صفحهٔ تویتر خود روند درخواست را گسترده‌تر ساخت.

یوساکو در ویدیو می‌گوید:"من شما را به این ماموریت دعوت می کنم. هشت نفر از شما، از سراسر جهان… من همه سیت‌ها را خریده ام، بنابرآن این یک سفر شخصی خواهد بود. "

قرار است این سفر در سال ۲۰۲۳ انجام شود.

آقای ماییزاوا گفت که برنامهٔ نخست‌اش که می‌خواست تنها از هنرمندان دعوت کند تغییر کرده چون به این باور رسیده است که "هر فردی را که کار خلاقانه‌ای انجام دهد می‌توان هنرمند نامید".

این متشبث جاپانی می‌‌گوید که متقاضیان برای این سفر باید تنها دو معیار داشته باشند؛ آماده باشند تا از نظر خلاقیت و نوآوری "مرزها را عقب بزنند" و مایل باشند تا سایر اعضای این سفر را در انجام چنین کاری کمک کنند.

او گفت که روی هم رفته حدود ۱۰ تا ۱۲ نفر در این سفر حضور خواهند داشت، و پس از یک دور کامل در مدار مهتاب، دوباره به زمین بازخواهند گشت.

متقاضیان می‌توانند تا تاریخ ۱۴ماه مارچ ثبت نام کنند و نخستین روند گزینش تا ۲۱ مارچ سال جاری به پایان خواهد رسید.

در حال حاضر تاریخی برای مصاحبهٔ انلاین مشخص نشده اما مصاحبه نهایی و معاینات صحی برای اواخر ماه می برنامه ریزی شده است.

در همین حال یک میلیاردر امریکایی نیز ماه گذشته اعلان کرد که قصد دارد با یک پرواز شرکت خصوصی اسپیس اکس و سه فرد عادی دیگر به سیر دور کره زمین برود.

شرکت اسپیس اکس گفت که جرد آیزکمن ۳۷ ساله که خود پیلوت نیز است، یک ماموریت مسما به"Inspiration4"چهار نفره را با سفینهٔ فضایی اژدها این شرکت به مدار زمین رهبری خواهد کرد.

در داخل سفینه هیچ فضانورد حرفه‌ای وجود نخواهد داشت.

اسپیس اکس گفته است: "این اولین ماموریت مداری عملهٔ کاملاً خصوصی در طول تاریخ خواهد بود."

XS
SM
MD
LG