لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در کابل طالبان را هدف قرار داد


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های طالبان گفته‌اند که در نتیجهٔ انفجار ماین کنار جاده‌ در شهر کابل دو تن از اعضای این گروه زخمی شدند.

قاری سعید خوستی، سخنگوی وزارت داخله طالبان گفت که این حادثه سه‌شنبه شب ۲۳ نومبر (دوم قوس) در ساحۀ قوای مرکز از مربوطات حوزه دوم امنیتی رخ داد که در آن دو عضو گروه طالبان زخمی شدند.

تاکنون کسی مسوولیت این حادثه را به عهده نگرفته است اما این پنجمین انفجار در شهر کابل در روزهای گذشته است که بیشتر قربانیان این رویدادهای امنیتی افراد غیرنظامی بوده‌اند.

هفته گذشته ۱۵در نتیجهٔ انفجار ماین مقناطیسی که موتر حامل غیرنظامیان را در شهر کابل هدف قرار داد، دو غیرنظامی زخمی شدند.

در رویداد مشابه امنیتی دیگری که به تاریخ ۱۳ نومبر (۲۲ عقرب) در غرب کابل رخ داد، در نتیجهٔ انفجار ماین مقناطیسی در یک موتر مسافربری نوع تونس در ساحهٔ دشت‌برچی کابل، یک نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند.

شاخهٔ خراسان داعش در چندین سال گذشته مسوولیت ده‌ها حملهٔ مرگبار را در سراسر افغانستان بر عهده گرفته است که در نتیجهٔ این حملات، صد‌ها غیر نظامی و جنگجویان طالبان کشته و زخمی شده اند.

بر اساس توافق ۲۰۲۰ میان ایالات متحده و طالبان در دوحه، پایتخت قطر، که موجب پایان حضور نظامی قوای بین المللی به رهبری ایالات متحده در افغانستان شد، طالبان ملزم اند تا جلو فعالیت‌های گروه‌های دهشت افگنی بین المللی از جمله داعش و القاعده را بگیرند تا این گروه قادر به استخدام افراد نشوند، کمک مالی جمع آوری نتوانند و در نهایت قادر به پلان حملات بر ضد کشور‌های غربی نشوند.

اما مقام‌های طالبان بار‌ها گفته اند که داعش‌-خراسان در افغانستان "بزرگ نمایی" می‌شود و این گروه تهدیدی برای امنیت افغانستان نیست.

در همین حال ایالات متحده روز دوشنبه ۲۲ نومبر (اول قوس) شماری از مقام‌های ارشد شاخۀ خراسان گروه داعش را تحریم کرد که ثناء الله غفاری معروف به شهاب المهاجر رهبر شاخهٔ خراسان داعش در افغانستان و عصمت الله خلوزی، تمویل کنندهٔ عمدهٔ مالی داعش‌-خراسان از جمله افراد تحریم شده اند.

XS
SM
MD
LG