لینک های دسترسی

Breaking News

بررسی خشونت در مقابل قونسلگری ایران


یک روز پس از اعتراض های صدها نفر در برابر قونسلگری ایران در شهر هرات که به خشونت گرائید، وزارت خارجه افغانستان این رویداد را تاسف بار خوانده و گفته است که پذیرش یا رد درخواست ویزه، حق کشور میزبان است.

جانان موسی زی، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان روز یک شنبه گفت معین سیاسی وزارت خارجه افغانستان امروز در باره چگونگی این رویداد با سفیر ایران در کابل گفتگو می کند.

وزارت خارجه ایران هم خشونت ها در مقابل قونسلگری آن کشور در شهر هرات را محکوم نمود و به روز یکشنبه سفیر افغانستان در ایران را برای ارائه توضیحات فراخواند.

در نتیجه اعتراض های خشونتبار در مقابل قونسلگری ایران در شهر هرات به روز شنبه، یک نفر هلاک گردید و دست کم چهار تن دیگر جراحت برداشت. مظاهره کنندگان در اعتراض به عدم پرداخت فیس درخواست های رد شده یی ویزه شان بر ساختمان قونسلگری ایران، چوب و سنگ پرتاب کردند.

آقای موسی زی گفت مداخله پولیس افغان برای مهار نمودن دامنه اعتراض ها مؤثر بود و باعث گردید که به کارمندان قونسلگری آسیب نرسد.

تسهیل ویزه

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت به منظور تسهیل بیشتر در امور ویزه جمهوری اسلامی ایران، یک قونسلگری ایران در شهر زرنج ولایت نیمروز گشوده خواهد شد.

حدود یک میلیون افغان در ایران بسر می برد. مقام ها در وزارت خارجه افغانستان می گویند که زمان ویزه کار چهارصد الی ششصد هزار افغان به پایان رسیده و هنوز واضح نیست که آیا ویزه های آنها تمدید خواهد شد یا نه.

آقای موسی زی گفت قرار است بخاطر رسیده گی به این مشکل معین وزارت داخله ایران در روز های نزدیک به افغانستان سفر کند.
XS
SM
MD
LG