لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار شاروالی کابل به باشندگان شهر از خطر سیلاب


شاروالی کابل به ساکنان ساحات اطراف دریای کابل و مسیرهای سیلاب‌خیز هشدار داده است تا برای جلوگیری از تلفات انسانی خانه هایشان را ترک کنند.

شاروالی کابل هشدار داده است که خانه‌هایی که خارج از ماستر پلان و خودسر در مسیر سیلاب‌ها و در اطراف دریای کابل ساخته شده است، به دلیل آبخیزی دریا با خطر احتمالی تخریب روبرو خواهند بود.

در نتیجۀ بارندگی‌های شدید دربیش از ۲۰ ولایت افغانستان و همچنین شهر کابل، مردم با خطر سرازیر شدن سیلاب های شدید روبرو استند.

جلیل سلطانی، سخنگوی شاروالی کابل به صدای امریکا گفت که برای کنترول خسارت احتمالی ناشی از سیلاب‌ها تیم اضطرار شاروالی کابل در ساحات سیلاب‌خیز فعالیت دارند.

آقای سلطانی گفت که حدود ۱۰۰ خانه با خطرات جدی روبرو استند و شاروالی کابل از آنان خواسته است تا خانه‌های خود را ترک کنند.

تیم اضطرار شاروالی کابل ساحات پل کمپنی ناحیۀ پنجم الی قابلبای در ناحیه نهم شهر کابل را ساحات آسیب‌پذیر شناسایی کرده و برای مهار کردن آبخیزی در برخی ساحات به مردم بوجی توزیع کرده است تا با پرکردن آن از ریگ و گل، جلو ورود آب به خانه های شان را بگیرند.

سخنگوی شاروالی کابل گفت که به مردم اطلاع رسانی شده است و نیز از وزرات دولت در اموررسیدگی به حوادث طبیعی هم کمک خواسته شده تا در صورت نیاز با توزیع خیمه ها و کمک‌های ضروری آماده باشند.

XS
SM
MD
LG