لینک های دسترسی

Breaking News

حمله طالبان در کندهار ۵۰ کشته برجاگذاشت


دو مهاجم انتحاری تا هنوز ناپدید است.
دو مهاجم انتحاری تا هنوز ناپدید است.

وزارت دفاع ملی افغانستان گفته است که در حملۀ مهاجمان بر میدان هوایی ولایت کندهار پنجاه تن کشته شد.

مقام های افغان گفته اند که ۹ مهاجم مسلح و ۳۷ غیرنظامی افغان – به شمول زنان و کودکان- کشته و ۳۵ غیرنظامی دیگر زخمی شده است.

با اینحال یک منبع در شفاخانۀ نظامی کندهار به صدای امریکا گفته است که تا کنون ۴۸ جسد اعم از دهشت افگنان، سربازان اردو و پولیس و غیرنظامیان به آن شفاخانه منتقل شده است.

تورنجنرال داوود شاه وفادار قوماندان قول اردوی ۲۰۵ کندهار به خبرنگاران گفت که در این حمله ۱۷ مهاجم طالب شرکت داشت که از آن جمله ۱۴ مهاجم کشته شده، یک مهاجم مظنون دستگیر و دو مهاجم دیگر تا هنوز ناپدید است.

درگیری اکنون متوقف شده است اما به گفتۀ مقام های امنیتی ولایت کندهار، نیروهای امنیتی افغان سرگرم انجام عملیات تصفیوی در محوطۀ میدان هوایی و ساحات اطراف آن می باشند.

درگیری ساعت شش شام گذشته زمانی آغاز شد که آقای وفادار می خواست از دفتر کار به سوی منزلش حرکت کند که مهاجمان بر وی حمله کردند. او افزود که در آغاز درگیری یک محافظ وی کشته و یک محافظ دیگرش زخمی شد.

هویت مهاجمان تا کنون شناسایی نشده است، اما به گفتۀ مقامهای امنیتی ولایت کندهار شماری از مهاجمان به زبان اردو با هم صحبت می کنند.

میدان هوایی کندهار در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق شهر در مسیر شاهراه کندهار سپین بولدک موقعیت داشته و قوماندانی قول اردوی ۲۰۵، قوماندانی زون ۴۰۴ میوند و شماری از مراکز نظامی به شمول قوماندانی ساحه یی ماموریت حمایت قاطعو اقامتگاه شماری از نظامیان افغان در محوطۀ میدان هوایی موقعیت دارد.

طالبان مسوولیت این حمله را به دوش گرفت و با ارسال پیام تلیفونی به رسانه ها گفته اند که جنگجویان آن گروه بر اهداف نظامی در میدان هوایی کندهار یورش برده اند.

XS
SM
MD
LG