لینک های دسترسی

Breaking News

در واقعات جداگانه در جنوب غرب افغانستان ۱۱ نفر ملکی کشته شدند


در غرب شهر کندهار مخالفین عراده موتر حامل یک کاندید ولسی جرگه را هدف انفجار از فاصله دور قرار داده بود. از اثر این انفجار به محمد نعیم لالی، کاندید ولسولی جرگه از ولایت قندهار آسیب نرسید، ولی انفجار یک تن از زنان و یک طفل را کشته و یک تن دیگر مجروح ساخت.

فضل محمد شیر زاد آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت کندهار ضمن تایید خبر مذکور به رادیو آشنا گفت: "مواد انفجاری در یک موتر سایکل جاسازی گردیده بود و در منطقه میرویس مینه شهر کندهار، در یک پس کوچه، منفجر ساخته شد."

به اساس یک گزارش دیگر، به گفته محمد جان رسول یار، سخنگوی والی ولایت زابل، روز گذشته در ولسوالی میزان ولایت زابل بر یک موتر حامل افراد ملکی هدف امفجار یک بم کنار جاده قرار گرفته و در نتیجه آن چهار تن از مردمان ملکی کشته و سه تن دیگر مجروح گردیدند.

به قول رسول یار، مخالفین حین انتقال اجساد، پولیس را مورد حمله قرار دادند که در نتیجه در گیری یک تن از مخالفین نیز کشته شده است.

طبق یک گزارش دیگر، مسوولین پولیس در ولایت نیمروز خبر کشته شدن پنج تن از افراد را تایید نموده اند.

محمد موسی، آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت نیمروز گفت: به اثر انفجار یک بم هر پنج تن از سرنشیننان موتر کشته شده اند.

به قول امر امنیت مسوول انفجارات بم های کنار جاده، مخالفین مسلح طالبان مسئول این واقعه هستند.

اما قاری محمد یوسف احمدی، سخنگوی طالبان از جای نامعلوم به مطبوعات گفت که طالبان در انفجارات بر عراده جات ملکی دست ندارند، اهداف طالبان، نیرو های افغان خارجی است.

به قول احمدی امروز در ولسوالی سنگین ولایت هلمند یک تن از وفاداران طالبان که هشتاد سال عمر داشت، مواد انفجاری بسته شده از جان خود را در نزدیک نیرو های ناتو منفجر ساخت.

مسوولین امنیتی در ولایت هلمند خبر حمله انتحاری را تایید نموده، اما در مورد جزییات آن چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG