لینک های دسترسی

Breaking News

کرزی: بعد از ده سال توان فراهم کردن عدالت را نداریم


حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان می گوید بخاطر عدم دست رسی به عدالت مردم افغانستان تا هنوز هم قضایای خود را به شیوه های عنعنوی حل و فصل می کنند.

رئیس جمهور افغانستان که به روز چهار شنبه در مراسم افتتاح مجمع قضات زن در ستره محکمۀ افغانستان سخن می زد، ابراز داشت که مردم هنوز هم به نهاد های عدلی و قضایی کشور اعتماد ندارند.

رئیس جمهور کرزی می گوید "دلیلی که هنوز هم مردم افغانستان در دهات، اطراف و شهرها به روش های عنعنوی و رسومات اجتماعی ما بخاطر بدست آوردن حل و فصل قضایا به عدالت مراجعه میکنند این است که نه حکومت و نه دولت توان فراهم آوری عدالت را دارد و نه هم رسیده گی به موقع میشود و هم این که بعضی اوقات خدا کند بعضی اوقات باشد اکثر اوقات نباشد، به عوض این که عدالت به دست بیاورند بی عدالتی انجام می شود."

آقای کرزی همچنان می گوید پس از سال ۲۰۱۴ و خروج نیروهای خارجی از افغانستان تآمین عدالت در افغانستان بسیار مهم است.

رئیس جمهور افغانستان از قضات افغانستان خواست تا در تامین عدالت برای مردم تلاش کنند. وی افزود "قضات افغانستان باید از تمام امتیازاتی که دولت افغانستان دارد برخوردار باشد ولی به همراه آن قضات افغانستان باید پاک نفس ترین انسان های این کشور باشند، از عدالت خواه ترین انسان های این کشور باشند."

در مراسمی که به مناسب افتتاح مجتمع قضات زن در مقر ستره محکمه افغانستان دایر شد، عبدالسلام عظیمی سرپرست ستره محکمه و قاضی القضات افغانستان از قضات خواست تا با فساد اداری مبارزه کنند.

XS
SM
MD
LG