لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش کرزی به سخنان ترمپ: از افغانستان بیرون شوید


حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان سخنان اخیر دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا را محکوم کرده و آن را برای مردم افغانستان اهانت آمیز توصیف کرده است.

آقای ترمپ روز دوشنبه ۲۲ جولای (۳۱ سرطان) در جریان دیدار با عمران خان، صدر اعظم پاکستان در قصر سفید گفت که جنگ افغانستان را در یک هفته پیروز شده می‌تواند اما نمی‌خواهد که ده میلیون نفر را بکشد.

آقای ترمپ همچنان با تاکید بر یافتن راه حل صلح آمیز برای جنگ افغانستان گفت: "من برنامه‌هایی در مورد افغانستان دارم که اگر بخواهم برندۀ جنگ شوم، افغانستان از روی زمین محو خواهد شد."

ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به اظهارات آقای ترمپ خواستار وضاحت شده و گفته است که "ملت افغانستان به هیچ قدرت خارجی اجازه تعیین سرنوشت خود را" نداده است.

آقای کرزی در مصاحبۀ اختصاصی با صدای امریکا از واکنش حکومت افغانستان به اظهارات آقای ترمپ نیز انتقاد کرد و گفت "اعلامیۀ حکومت بسیار سست بود...برای چی وضاحت می‌خواهید؟ او ادعای قتل ترا می‌کند و تو وضاحت می‌طلبی."

حامد کرزی گفت که جا داشت حکومت افغانستان در واکنش به گفته‌های آقای ترمپ به نمایندگی از افغان‌ها خواستار خروج امریکا از افغانستان می‌شد.

آقای کرزی که در یک مقطع ریاست جمهوری اش در افغانستان حدود صدهزار سرباز امریکایی حضور داشت، بار دیگر به خروج امریکا تاکید کرد و گفت "زود بروید، بیزاریم".

مصاحبۀ آقای کرزی را با بخش پشتو صدای امریکا در اینجا دنبال کرده می‌توانید:

XS
SM
MD
LG