لینک های دسترسی

Breaking News

اعتراضات مسلمانان در کشمیر هند علیه حزب حاکم


شماری از تاجران و مردم در منطقه سرینگر روز جمعه ۱۰ جون ( ۲۰ جوزا) در پی اظهارات اخیر مقام های هندی که از دید مسلمانان سخنان توهین آمیز علیه پیامبر اسلام تلقی شده و سبب خشم آنان شد، در جاده ها برآمده و شعارهایی را علیه حزب حاکم هند سر دادند و مغازه ها را مسدود کردند.

مقامات در کشمیر تحت کنترول هند روز جمعه به دلیل نگرانی ها و گسترش تظاهرات بزرگ بر ضد هند دو شهر را مسدود نمودند و دسترسی به انترنت را در این منطقه تحت مناقشه قطع نمودند.

این تظاهرات پس از آن صورت گرفت که سخنان یک مقام حزب بهارتیا جنتا - حزب نرندرا مودی، صدر اعظم هند در یک برنامۀ تلویزیونی که در آن به آیات قرآن و باورهای مسلمانان تاخته است، سبب واکنش تند شمار زیادی مسلمانان و کشورهای اسلامی شده است.

مقامات در کشمیر تحت کنترول همچنین اجازه ادای نماز جماعت جمعه را در مسجد اصلی سرینگر و سایر مناطق دور افتاده ای کوهستانی در شهر های بهادرواه و کشتوار ندادند.

اعتراض کنندگان از حکومت هند به دلیل محکوم نکردن علنی اظهارات توهین آمیز در مورد پیامبر اسلام انتقاد کردند.

در پی افزایش اعتراضات، حزب حاکم بهارتیا جنتا عضویت یکی از اعضای خود را به تعلیق درآورد و یک عضو دیگر را از حزب اخراج کرد، ولی اعتراض کنندگان در هند و سایر کشورهای اسلامی همسایه گفته اند که این اقدامات کافی نیست.

وزارت خارجۀ قطر، کشوری که از جمله ۲.۸ میلیون جمعیت ساکن در آن، یک میلیون آن هندی اند، با نشر بیانیه‌ای در هفته گذشته گفت: "اعتراض‌نامۀ رسمی به سفیر هند داده شد که در آن قطر از حکومت هند خواسته است که علناً معذرت خواسته و فوراً این اظهارات را محکوم کند."

XS
SM
MD
LG