لینک های دسترسی

Breaking News

سنای امریکا بر تائیدی قاضی پیشنهادی ترمپ غور میکند


پس از چندین روز ارزیابی و پرس وپال از برت کاوانا، قاضی پیشنهادی رئیس جمهور برای ستره محکمه، سناتوران امریکایی حال بر تائیدی این قاضی غور میکنند.

جلسۀ تائیدی برت کاوانا با شور و غوغا های بلند از سوی سناتوران دموکرات و اعتراض کنندگان، هفتۀ گذشته آغاز و اخیراً پایان یافت.

باوجود سؤالات تند و جدی سناتوران امریکایی، جمهوریخواهان خوشبین اند که برت کاوانا راهی ستره محکمه خواهد شد.

در صورت مؤفق شدن، انتظار میرود که این قاضی پیشنهادی رئیس جمهور ترمپ، در کمتر از یک ماۀ دیگر کارش را منحیث یک عضوی دایمی ستره محکمۀ ایالات متحده آغاز کند.

پس از بررسی اسناد و سوابق برت کاوانا توسط اعضای کمیتۀ امور قضایی مجلس سنا، قرار است اعضای این کمیته روی این رای گیری کند که آیا این قاضی پیشنهادی رئیس جمهور مورد تائید شان قرار گرفته است یا خیر؟

در صورت کسب تائیدی این کمیته، برت کاوانا برای کسب رای تائیدی نهایی به مجلس عمومی سنا معرفی میشود و ضرورت دارد که از میان صد سناتور، آرای پنجاویک سناتور را کسب کند تا بتواند راهی ستره محکمه شود.

در طول اضافه تر از یک و نیم سال ریاست جمهوری دونالد ترمپ، برت کاوانا دومین قاضی است که از سوی ترمپ به ستره محکمه معرفی میشود.

در ستره محکمۀ ایالات متحده که نُه عضو دارد، با راه یابی کاوانا به این نهاد عالی قضایی ایالات متحده، اکثریت قضات محافظه کار قویتر خواهد شد و قانونگذاران دموکرات هراس دارند که با این کار بعضی از حقوق مردم، به مانند حق سقط جنین و یا هم ازدواج همجنس بازان با تهدید روبرو خواهد شد.

سنای امریکا بر تائیدی قاضی پیشنهادی ترمپ غور میکند
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:05 0:00

XS
SM
MD
LG