لینک های دسترسی

Breaking News

دور تازۀ مذاکرات خلیلزاد با طالبان در قطر آغاز شد


دور تازۀ گفتگوهای زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده برای مصالحۀ افغانستان با نمایندگان طالبان در شهر دوحه، پایتخت قطر آغاز شد.

آقای خلیلزاد پس از دیدار با رهبران حکومت افغانستان و مقام‌های پاکستانی و شماری از کشورهای دیگر، سه شنبه (۳۰ اپریل) عازم قطر شد.

گروه طالبان با انتشار اعلامیه‌ای گفته اند که آقای خلیلزاد با ملا عبدالغنی برادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان دیدار کرده است.

شورای عالی صلح افغانستان ابراز امیدواری کرده است که مذاکرات آقای خلیلزاد با طالبان زمینه را برای گفتگوهای "بین الافغانی" فراهم کند.

غفور احمد جاوید، سخنگوی این شورا به صدای امریکا گفت: " انتظار شورای عالی صلح این است تلاش‌های که از طرف آقای خلیلزاد با طرف‌های دیگر ادامه دارد بتواند مذاکرات بین دولت افغانستان و تحریک طالبان آغاز شود".

نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان با وزیر خارجه اندونیزیا در دوحه دیدار کرده و دو طرف روی گفتگوهای صلح افغانستان بحث کرده اند.

خانم رینتو مارسودی، وزیر خارجه اندونیزیا در صفحه تویترش گفته که کشورش آماده است تا افغانستان را در گفتگوهای صلح و مسایل مربوط به زنان کمک کند.

زلمی خلیلزاد از تعهد اندونیزیا در راستای کمک به روند صلح افغانستان قدردانی کرده است.

طالبان در اعلامیۀ گفته اند که وزیر خارجه اندونیزیا به روز سه شنبه در دیدار با ملا عبدالغنی برادر در دوحه، روی مذاکرات ایالات متحده با نمایندگان این گروه و تاخیر نشست بین‌الافغانی قطر صحبت کرده است.

اما وزیر خارجه اندونیزیا در مورد دیدارش با ملا برادر چیزی نگفته است.

XS
SM
MD
LG