لینک های دسترسی

Breaking News

کار ساخت میدان هوایی خوست به زودی تکمیل می‌شود – مقام‌ها


ادارۀ هوانوردی ملکی افغانستان می‌گوید که کار ساخت میدان هوایی خوست رو به تکمیل‌ شدن است و این میدان به زودی به بهره‌برداری سپرده خواهد شد.

نعیم صالحی، سخنگوی این اداره روز شنبه ۲۰ مارچ (۳۰ حوت) به صدای امریکا گفت که ساخت این میدان هوایی یک میلیارد و ۸۸۹ میلیون افغانی هزینه برداشته است.

آقای صالحی افزود که پول ساخت این میدان از بودجه اداره هوانوردی ملکی افغانستان تامین شده و قرار است در هفته‌های پیشرو توسط رهبری حکومت این کشور گشایش یابد.

سخنگوی اداره هوانوردی ملکی افغانستان همچنان گفت که این میدان در پنج مرحله ساخته شده و در حال حاضر، ساخت و ساز ترمینل، ساختمان بخش کنترول ترافیک، پارکینگ وسایط و بخش‌های دیگر آن جریان دارد.

او افزود: "این میدان با تجهیزات و امکاناتی که ساخته شده قرار است که به یک میدان هوایی بین‌المللی تبدیل شود و همزمان با شروع پروازها و بهره‌برداری آن، پروازهای بین‌المللی از این میدان نیز صورت خواهد گرفت."

کار ساخت این میدان در سال ۱۳۹۰ آغاز شده بود. اداره هوانوردی ملکی افغانستان امیدوار است که با آغاز پرواز‌ها از این میدان، سهولت‌ها در بخش ترانسپورت هوایی و تامین ارتباط باشندگان ولایات جنوب افغانستان با کابل و دیگر ولایات بیشتر شود.

XS
SM
MD
LG