لینک های دسترسی

Breaking News

غنی به مقام‌های امنیتی بلخ: کودک ربوده‌شده رها نشود، برکنار می‌شوید


محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان به مقام‌های امنیتی بلخ هشدار داد و گفت در صورتی‌که عبدالرووف نه ساله از چنگ آدم‌ربایان آزاد نشود، تمامی آنان را از وظایف شان برکنار خواهد کرد.

دواخان مینه‌پال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری این کشور ناوقت روز شنبه ۱۶ جنوری (۲۷ جدی) در صفحۀ تویترش به نقل از آقای غنی نوشته است: " اگر کودک ربوده شده در بلخ آزاد نشود، تمامی مقام‌های امنیتی این ولایت را از وظیفۀ شان برکنار می‌کنم."

عبدالرووف نه ساله، ۸۰ روز پیش از شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ توسط افراد مسلح ناشناس ربوده شد و آدم‌ربایان در بدل رهایی این کودک از خانوادۀ وی یک و نیم میلیون دالر امریکایی خواسته اند.

مقام‌های امنیتی ولایت بلخ گفته اند که تلاش‌ها برای رهایی این کودک ادامه دارد و تا اکنون پولیس این ولایت توانسته است ۱۴ نفر را در پیوند به این قضیه بازداشت کند.

پیش از این معین ارشد امنیتی وزارت داخلۀ افغانستان برای رهایی این کودک به ولایت بلخ رفته بود، اما تا اکنون تلاش‌های نظامیان افغان برای رهایی آن نتیجۀ ملموسی را در پی نداشته است.

اختطاف این کودک اعتراضات مردم در ولایت بلخ را نیز در پی دارد و شماری از زنان و مردان با برگزاری خیمه‌های تحصن در برابر ساختمان ولایت بلخ و تجمع در روبروی دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در شهر مزار شریف، خواهان پیگیری جدی این قضیه و رهایی این کودک شده اند.

به تازگی اقارب این کودک گفته اند که برای رهایی عبدالرووف و شکایت از بی‌کفایتی مقام‌های حکومتی به محکمۀ بین المللی عارض خواهند شد.

XS
SM
MD
LG