لینک های دسترسی

Breaking News

کیم کارداشیان: بیایید قصه‌های زندگی دختران و زنان افغان را زنده نگهداریم 


کیم کارداشیان وست که به همکاری یک انجمن غیر انتفاعی یهودی مستقر در ایالت نیویارک و یک کلب فوتبال بریتانیا، اعضای تیم فوتبال بانوان افغان را از پاکستان به بریتانیا انتقال دادند، اکنون از سایر کشور‌ها می‌خواهد تا با آغوش باز از زنان و دختران افغان پذیرایی کنند.

این مدل، متشبث و چهرهٔ معروف تلویزیونی امریکایی در صفحهٔ تویتراش نگاشته است که از این نگران است که مبادا افغانستان به باد فراموشی سپرده شود.

او نوشته است: "ما باید آگاهی‌دهی در مورد افرادی که با خطرمواجه اند، به ویژه زنان و دختران را زنده نگهداریم که توسط طالبان و دولت اسلامی (داعش) کشته می‌شوند. بیایید قصه‌های شان را زنده نگهداریم و به اندازهٔ توان کمک شان کنیم."

او اضافه کرده است که دختران حق دارند در مورد آیندهٔ شان تصمیم بگیرند و مایه تاسف است که به خاطر که می‌خواهند ورزش مورد علاقهٔ شان را بازی کنند، مجبور به فرار از کشور شان می‌شوند.

خانم کارداشیان از سایر کشور‌ها خواست که مانند بریتانیا که ۱۳۰ نفر از اعضای تیم فوتبال بانوان افغانستان و اعضای خانواده‌هایشان را پذیرفت، نیز از افغان‌های آسیب پذیر پذیرایی کنند.

طیارۀ چارترشدۀ حامل بیش از ۳۰ بانوی ورزشکار افغان و اعضای خانواده‌های آنان روز پنجشنبه ۱۸ نومبر (۲۷ عقرب) در میدان هوایی ستانستد شهر لندن نشست کرد.

بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی هزاران افغان را در جریان عملیات تخلیه نظامی به بیرون از افغانستان انتقال دادند و هنوز هم شمار زیاد این افراد در کشورهای همسایۀ افغانستان مستقر بوده و منتظر عزیمت به کشورهای غربی اند.

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان، صدها بانوی ورزشکار افغان کشورشان را ترک کردند و انتقال بانوان فوتبالر افغان نیز یک حرکت سیاسی بر ضد رویکرد طالبان نسبت به زنان و دختران پنداشته می‌شود.

برخی دیگر از اعضای تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان و تیم فوتبال نوجوانان افغان که توسط آسترالیا به بیرون از افغانستان منتقل شده بودند، اکنون در پرتگال مسکن گزین شده اند.

با آنهم، تا اکنون از تهدید یا کشته شدن وزرشکاران زن در افغانستان گزارش نشده است، اما چندی پیش حد اقل چهار زن فعال در ولایت‌ بلخ کشته شدند.

حکومت طالبان از بازداشت دو نفر در پیوند به قتل چهار زن فعال مدنی در مزارشریف خبر داده و گفته است که تحقیقات از افراد بازداشت شده آغاز شده است و بازداشت شدگان به ارتکاب این جرم اعتراف کرده اند.

XS
SM
MD
LG