لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش‌های یافتن نشانه‌های حیات در سیارهٔ زهره 


تلاش‌های برای یافتن نشانه‌های حیات در سیارهٔ زهره تا اکنون بی نتیجه مانده است.

سال گذشته دانشمندان ادعا کردند که گاز سمی فسفین را در ابر‌های این سیاره تشخیص داده اند، گازی که در زمین توسط مکروب تولید می‌شود. این گاز در روده‌ها و مواد فضله‌ٔ حیوانات نیز یافت می‌شود.

اما اکنون این دانشمندان یافته‌های خود شان را نیز تحت سوال قرار داده اند.

با آنهم این ادعا برخی از دانشمندان را در پوهنتون بل‌فاست شهر کوین الهام بخشید تا این تیوری را از زاویهٔ مختلف آزمایش کنند تا دریابند که آیا به اندازهٔ کافی در اتموسفیر زهره آب موجود است که حیات را ممکن سازد یا نه.

آنان گفته اند که سطح رطوبت که در زهره بیشتر از ۱۰۰ مرتبه پایینتر از سطح رطوبتی است که مکروب‌ها می‌توانند در آن رشد کنند.

نظریه یافتن حیات در سیاره زهره نا معقول به نظر می‌رسد زیرا این سیارهٔ بی ثمر توسط اتموسفیر ضخیم کاربن‌ دای‌اوکساید احاطه شده است. درجهٔ حرارت در سطح این سیاره نزدیک به ۹۰۰ درجه فارنهایت می‌رسد.

ابری که در اطراف این سیاره می‌چرخد از قطره‌های سلفوریک ساخته شده که خاصیت بی‌نهایت تیزابی داشته و بشر وسیله اندازه گیری آنرا ندارد.

سه ماموریت دیگر به زهره برای سال ۲۰۳۰ طرح شده است و دانشمندان به این نظر اند که یکی از این ماموریت‌ها به سوالی که آیا چندین میلیارد سال پیش حیات در زهره وجود داشته یا نه، پاسخ ارایه خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG