لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: کشته شدن حدود ۸۵۰۰ غیرنظامی در اوکراین تایید شده است


ملل متحد امروز ۱۱ اپریل (۲۲ حمل) گفت که رقم تایید شده تلفات غیرنظامیان در اوکراین حدود ۸۵۰۰ نفر است، اما به نظر می‌رسد رقم واقعی بلندتر از این باشد.

دفتر کمیشنر عالی ملل متحد در بخش حقوق بشر با نشر اعلامیه‌ای گفت که در جریان تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین بیش از ۱۴۰۰۰ غیرنظامی دیگر زخمی شده اند.

این ادارهٔ ملل متحد به این باور است که ارقام دقیق تلفات غیرنظامیان در اوکراین به مراتب بیشتر است زیرا دریافت معلومات از برخی از موقعیت‌ها که درگیری‌های شدید در آن جریان دارد به تاخیر افتاده و اکثریت گزارش‌ها هنوز هم به تاییدی نیاز دارد.

دفتر کمیشنر عالی ملل متحد در بخش حقوق بشر از ماریوپول، لیسی‌چانسک، پوپاسنا و سیویرودونیتسک نام برد، ساحاتی که اتهامات تلفات متعدد غیرنظامیان در آن وجود دارد.

ملل متحد گفت که در نه روز نخست ماه اپریل مرگ ۴۴ غیرنظامی را در اوکراین تایید کرده و گفته است که تمامی آنان در اثر تسلیحات انفجاری کشته شده اند.

روسیه به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ تهاجم نظامی را بر اوکراین آغاز کرد.

تهاجم نظامی روسیه در اوکراین موجب خسارات هنگفت مالی و جانی در این کشور شده است. این جنگ در پهلوی تخریب زیربناهای اوکراین، موجب شده تا بیش از شش میلیون اوکراینی کشور شان را ترک کنند و بیش از ۷.۷ میلیون جمعیت در داخل قلمرو آن کشور از خانه‌های شان بی‌جا شوند.

XS
SM
MD
LG