لینک های دسترسی

Breaking News

ارسال نامه های تهدید آمیز علیه مسلمانان در کالیفورنیا


مسلمانان مقیم در ایالت کالیفورنیای امریکا پس از دریافت نامه های تهدید آمیز از جانب حامیان دونالد ترمپ، رئیس جمهور منتخب آن کشور خواستار اقدامات بیشتر پولیس برای تامین امنیت خود شده اند.

مرکز اسلامی لانگ بیچ، مسجد کلرمونت و مسجد سَن هوزی طی چند روز اخیر نامه های مشابهی را دریافت کرده که عنوان آن "خطاب به فرزندان شیطان" بود.

با انتخاب دونالد ترمپ به عنوان رئیس جمهور جدید امریکا، احساسات ضد مسلمانان و ضد مهاجرین در آن کشور افزایش یافته است.

آقای ترمپ در جریان مبارزات انتخاباتی اش بار ها در مورد وضع ممنوعیت بر ورود مسلمانان به امریکا صحبت کرده بود.

او در یک سخنرانی اش گفته بود که خواستار توقف کامل ورود مسلمانان به ایالات متحده تا زمانی می باشد که اعضای کانگرس بتوانند وضعیت در آن کشور را بررسی کنند.

این اظهارات دونالد ترمپ جنجال ها و انتقاد های زیادی را بر انگیخت و مخالفان زیاد را به خصوص در میان مسلمانان به خود جلب نمود.

طارق محمد، رئیس مرکز اسلامی لانگ بیچ در جنوب کالیفورنیا که نامه تهدید آمیز علیه مسلمانان را یک هفته قبل دریافت کرده است، در صحبت با صدای امریکا گفت که آن نامه از جانب گروهی بنام "امریکایی ها برای یک راه بهتر" امضا شده است.

آقای محمد افزود که در آن نامه طویل مسلمانان "بد اخلاق، کثیف و بد" توصیف شده اند.​

طارق محمد همچنین گفت در آن نامه آمده است که "ترمپ امریکا را پاک خواهد ساخت و همان اقداماتی را که هیتلر در مقابل یهودی ها انجام داد، ترمپ علیه مسلمانان انجام خواهد داد."

رئیس مرکز اسلامی لانگ بیچ خواستار رسیدگی به این قضیه توسط اداره تحقیقات فدرال امریکا یا اف بی آی شد و گفت: "ما از راه خود بر نخواهیم گشت و به این آسانی نمی هراسیم. این چیزی است که همه روزه با آن مواجه خواهیم شد اما آرام نخواهیم نشست و با اعتراضات خود از حقوق که قانون اساسی امریکا برای ما داده است، دفاع خواهیم کرد."​

شورای روابط امریکا و اسلام (CAIR) می گوید که بیش از ۱۰۰ حادثه ضد مسلمانان طی چند هفته اخیر در امریکا رخ داده است.

در همین حال آمار «اف بی آی» نشان می دهد که امسال حوادث علیه مسلمانان به تناسب سال ۲۰۱۵ در حدود ۶۷ در صد افزایش یافته است.

حسام ایلوش، رئیس شورای روابط امریکا و اسلام در ساحه لاس آنجلس می گوید که "کمپاین ایجاد نفرت" که مساجد مستقر در کالیفورنیا را هدف قرار داده است باید به عنوان یک اقدام ایجاد ارعاب مذهبی مورد تحقیق قرار بگیرد و مامورین ارشد حکومت فدرال و ایالتی باید برای مردم اطمینان بدهند که در امان می باشند.

این شورا خواستار حضور فعالتر پولیس در اطراف مساجد شده و از مسلمانان امریکایی و نهاد های اسلامی خواسته است تا از احتیاط بیشتر کار بگیرند و هر حادثه مشکوک را به مقامات مربوط اطلاع بدهند.

  • 16x9 Image

    ژیلا سمیعی - واشنگتن

    گوینده، مجری و تهیه کننده پیشین در رادیو کابل که بیشتر از ده سال است در بخش دری رادیو آشنا صدای امریکا، ایفای وظیفه می کند.

XS
SM
MD
LG