لینک های دسترسی

Breaking News

بازی لیورپول با اتلتیکو مادرید با مرگ ۴۱ نفر ربط دارد – گزارش


روزنامۀ سندی تایمز بریتانیا گزارش داده است که رقابت فوتبال میان تیم‌های لیورپول و اتلتیکو مادرید به دلیل شیوع کروناویروس با "۴۱ مورد مرگ" ربط دارد.

این بازی که به حذف لیورپول، مدافع عنوان قهرمانی، از لیگ قهرمانان منجر شد به تاریخ ۱۱ مارچ در حضور ۵۲ هزار تماشاچی برگزار شده بود که در آن میان ۳۰۰۰ نفر علاقمندان اتلتیکو مادرید بودند.

بر بنیاد گزارش سندی تایمز، حدود ۲۵ تا ۳۵ روز پس از برگزاری این رقابت، مرگ کم از کم ۴۱ نفر با این رویداد ورزشی ربط داده شده است.

کالج شاهی لندن و پوهنتون آکسفورد بریتانیا تخمین‌زده اند که در زمان برگزاری این رقابت ۶۴۰ هزار واقعۀ کروناویروس در اسپانیا وجود داشت که در عین زمان شمار واقعات این بیماری در بریتانیا به ۱۰۰ هزار مورد می‌رسید.

ماه گذشته، شاروال یک ساحۀ لیورپول که در آن رقابت فوتبال برگزار شده بود، به خاطر اینکه چرا به برگزاری این رقابت در وسط واهمۀ همه‌گیری کروناویروس اجازه داده شده بود، برای تحقیق فرا خوانده شد

در زمان برگزاری این رقابت، شهر مادرید یکی از محراق‌های کروناویروس در جهان بود و گمان می‌رود که پذیرایی از باشندگان این شهر که علاقمندان اتلتیکو مادرید اند، ممکن سبب گسترش کروناویروس بین بریتانیایی‌های طرفدار لیورپول شده باشد.

خوزه لوییز مارتینز المیدا، شهردار مادرید نیز ماه گذشته سفر طرفدران اتلتیکو را به ورزشگاه آنفلید بریتانیا، جاییکه رقابت لیورپول و اتلتیکو مادرید برگزار شد "اشتباه بزرگ و جبران‌ناپذیر" خواند.

بریتانیا و اسپانیا به ترتیب بیشترین واقعات کروناویروس را در اروپا دارند.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحدۀ امریکا، تا چاشت دوشنبه ۲۵ می (پنجم جوزا) شمار واقعات کروناویروس در بریتانیا ۲۶۲۵۴۱ و مرگ و میر ناشی از آن به ۳۷ هزار نفر رسیده بود. اسپانیا نیز در عین زمان از ۲۳۵۷۷۲ مورد ابتلا و ۲۸۷۵۲ مورد مرگ ناشی از کووید۱۹ گزارش داده است.

XS
SM
MD
LG