لینک های دسترسی

Breaking News

محمود کرزی: قیوم کرزی بهترین رییس جمهور افغانستان خواهد بود


محمود کرزی
محمود کرزی

روزنامۀ نیویارک تایمز روز گذشته با نشر مطلبی، برادران حامد کرزی رییس جمهور افغانستان را به فساد و سوء استفاده از قدرت متهم کرد. محمود کرزی برادر رییس جمهور کرزی در یک مصاحبۀ اختصاصی با رادیو آشنا، ادعا های نیویارک تایمز را رد کرد. محمود کرزی ضمناً از اشتراک برادرش قیوم کرزی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان حمایت کرد.

پرسش: نظر شما در مورد گزارش اخیر نیویارک تایمز چیست؟

پاسخ: "من به پاسخ آنها چندین دفعه گفتم که درهیچ نوع فساد دست ندارم. وقتی که یک نفر به این ها می گوید که محمود کرزی فاسد است، این وظیفه آنها است که گپ آن فرد را تصدیق کنند، انوستیگیشن(تحقیق) کنند که آیا مخالفین ما که سرما گپ می زنند این گپ شان درست است یا خیر؟ به کدام حساب من در فساد دست دارم؟ من مامور حکومت نیستم، در قرار دادهای امریکا که منبع فساد است من درآنجا نیستم، در قرارداد دولت من نیستم. فساد در مورد من یعنی چه؟ (جیمز) "رایزن" ( نویسندۀ نیویارک تایمز) دو دلیل دارد که این گپ ها را همیشه می زند، یکی این که می خواهد مضمون اش بسیار مشهور شود ولی یک چیز را نادیده می گیرد که مردم های صادق در افغانستان مثل من را مورد تعرض قرار می دهد و او می فهمد که به صدها مردم خاین چه در حکومت چه در قرارداد ها وجود دارد که به بلیون ها (میلیارد ها) دالر را از افغانستان برده اند و خاموش است. "رایزن" جزء خیانت افغانستان است. "رایزن" مرکز خیانت و سپورت (حمایت) مردم خاین در دنیا است. من خبر دارم که رایزن اسناد خیانت بزرگ افغانستان در پیش خود دارد ولی افشا نمی سازد، با کی کار می کند؟ ما همه می فهمیم که خاین کیست. وزیر هایی استند که سه صد میلیون دالر را به کانادا و دنیا و امریکا برده اند. تفنگ سالار هایی است که مردم را درسر سرکهای کابل می کشند، به هزارها جریب زمین را غصب می کند، چرا بالای او چیزی نوشته نمی کند؟"

پرسش: آقای کرزی! درنیویارک تایمز از ثروتی یادآوری شده است که گویا احمد ولی کرزی برادرمرحوم شما اندوخته بود و اینک گویا شاه ولی کرزی می خواهد آن را پیدا کند. سرمایه احمد ولی کرزی چه اندازه بوده و به کی به میراث می رسد؟

پاسخ: "برادر شهید من وقتی که زنده هم بود، نیویارک تایمز و همه بر او حمله می کردند و حال معلوم شد که اگر احمد ولی کرزی در خدمت مردم افغانستان نمی بود شهید نمی شد. هستند مردمی که در افغانستان کار می کنند و اجیرهای پاکستان و ایران هستند، آیا گاهی دیده اید که بر آنها حمله شده باشد؟ این ها مطلقاً به راه غلط رفته اند. احمد ولی کرزی پول را که نزد خود داشته به تخمین من از یک تا دو میلیون دالر است و همان کسی که برای او کار می کرد این پول را مخفی کرده و شاه ولی کرزی حق دارد که بازجویی پول ورثه احمد ولی کرزی را بکند و کاری را که شاه ولی می کند این است که پول را پیدا می کند و به ورثه او (احمد ولی کرزی) تسلیم می کند. (این پول) از بچه ها و اولاد های احمد ولی کرزی است که به آنها واپس برسد. درین هیچ چیز من نمی بینم. این که آنها آن را به میلیون ها می رسانند و گپ های می زنند، این صرف بدنام کردن فامیل ما است."

پرسش: در ارتباط به پروژۀ "عینومینه" اتهاماتی وجود دارد که زمین وزارت دفاع غصب شده، پاسخ شما درین باره چه است؟

پاسخ: "(آیا) "رایزن" (نویسندۀ نیویارک تایمز) ازشاروالی کندهار پرسان کرده؟ "رایزن" ازولایت کندهار پرسان کرده؟ ما اسناد داریم که داوطلبی صورت گرفت در این زمین ها و درین داوطلبی شش هفت کمپنی (شرکت) اشتراک کرد، دیگر کمپنی ها (شرکت ها) پول نداشتند، ما قرضه از "اوپک" (سازمان کشور های صادر کنندۀ نفت) داشتیم، تمام اسناد داوطلبی پیش ما است. تاسیسات وزارت دفاع در اینجا لغو شد، زمین به شاروالی رسید، شاروالی بالای ما فروخت. ما تا حالا شش میلیون دالر به شاروالی کندهار داده ایم و ازین به بعد هجده میلیون دالر دیگر می دهیم. کجای این غصب است؟ برای "رایزن" شرم است، خجالت است که به پروژه هایی که به منفعت مردم افغانستان است، انتقاد می کند، (ولی) دزدها و خائنین را حمایت می کند."

پرسش: آقای محمود کرزی! نام شما درقضیه اختلاس کابل بانک نیز ذکر یافته است وعده یی به این باور اند که شما به دلیل داشتن قرابت با رییس جمهور از هر نوع پیگرد مصوون بوده اید. آیا رییس جمهور از شما حمایت می ورزد؟ یا مقامات، به دلیل این که برادر رییس جمهور استید، شما را رسماً به حساب دهی نمی کشانند؟

پاسخ:"من بهترین منبع فروش برای آنها شده ام. (آنها) سرمن پول می سازند، بیش از همه مردم، انتقادات در مورد کابل بالای من زیادتر بوده در میدیای (رسانه ها) جهان، شیرخان فرنود ۴٠٠ میلیون دالر را برده و سرمن سر یک قرضه قانونی انتقاد می شود. اول اگرحتی یک امضای من در تمام داکیومنت (اسناد) کابل بانک درمنجمنت (ادارۀ) آن بوده من مقصر ام. وقتی که من یک سهمدار استم و منجمنت (میدیریت) و حکومت افغانستان، بانک را خراب کرد و ٢١٧ نفر از حکومت افغانستان از کابل بانک پول گرفت، چرا از آنها نام گرفته نمی شود؟ در ینجا افرادی که طرفدارخاین های دنیا استند، مثل "رایزن" و حکومت افغانستان و کسانیکه نظارت می کردند از کابل بانک، دست را با هم یکی کردند تا کسی متوجه غلطی های آنها نشود، ومقصر ما را بسازند. من ازخاطری در این قضیه شامل نیستم که تمام پولهای کابل بانک را داده ام، حتی زیاد تر داده ام. یگانه موضوعی که مانده است- سهم است. سهم را حکومت افغانستان تاحال تصمیم نگرفته است. چه کند؟ حکومت افغانستان برای من دسیسه بسازد؟ و برادرمن هیچ وقت و درهیچ موردی مرا حمایت نکرده، حتی بعضی اوقات برای چوکی و نام و عزت خود گفته است که اول تحقیق را ازبرادرم کنید. حتی در اکثر موارد در مخالفت با من حرکت کرده است."

پرسش: آیا خبردارید که قیوم کرزی، برادرشما درانتخابات ریاست جمهوری سال 2014 خود را کاندید کند؟ آیا شما او را حمایت میکنید؟

پاسخ: "قیوم جان کرزی تا حال نه گفته است که خود را کاندید می کند. اما من می گویم که او باید خود را کاندید کند و صد درصد من از قیوم جان کرزی حمایت می کنم و بهترین رییس جمهور افغانستان خواهد بود، بهترین! هم اقتصاد را م یداند هم سیاست را می داند، هم آدم پر کار است، هم آدم قاطع است وهم آدم خیلی زرنگ و با هوش. من صد درصد حمایتش می کنم و خدا کند که رییس جمهور آینده افغانستان، قیوم کرزی شود هم برای تجارت افغانستان خوب است و هم برای سیاست."

XS
SM
MD
LG