لینک های دسترسی

Breaking News

دعوت رهبران مذهبی فرانسه به وحدت و همبستگی


فرانسوا هولاند، رئیس جمهور فرانسه، حین دست پرسی با دلیل بوباکر، امام مسجد جامع پاریس
فرانسوا هولاند، رئیس جمهور فرانسه، حین دست پرسی با دلیل بوباکر، امام مسجد جامع پاریس

ر هبران عمدۀ مذهبی در فرانسه پس از ملاقات با فرانسوا هولاند، رئیس جمهور آن کشور، مردم آن کشور را به وحدت و همبستگی دعودت کردند. این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت که دو حمله کنندۀ افراطی، گلوی یک کشیش سالمند را در مقابل گروگانان بریدند.

اسقف اعظم پاریس، از پیروان کاتولیک خواست تا بر "نفرت غلبه کنند و به بازی که از سوی گروه دولت اسلامی یا داعش راه اندازی شده ، وارد نشوند."

دلیل بوباکر، امام مسجد عمدۀ پاریس، گفته است که مسلمانان باید فشار بیاورند تا روحانیون مسلمان آموزش بهتر را فراهم کنند. در عین حال، بوباکر خواهان اصلاحات در مجامع مسلمان فرانسه شد، اما جزییات بیشتر در مورد ارایه نکرد.

در حالیکه رهبران مذهبی پیام وحدت و همبستگی را دادند، جزییات بیشتر حملۀ وحشتناک بالای یکی از کلیسا های فرانسه، بر ملا شد.

یک زن ۸۶ ساله که در میان پنج گروگان در کلیسای نورماندی واقع در شمالشرق فرانسه بود، گفته است که حمله کنندگان تیلفون موبایل را به شوهرش دادند تا عکس و یا تصاویر ویدیوی کشیشی را بگیرد که توسط آن دو تندرو، گلو اش بریده شده بود. به تعقیب آن، شوهرش چهار بار توسط ضربۀ چاقوی تندروان، زخم بر داشت و حال به دلیل زخم های شدید، در شفاخانه بستری است.

این خانم ۸۶ ساله که نامش ژنین است، به رادیو آر ام سی گفته است که شوهرش خودش را به مردن زده بود تا زنده بماند.

در پهلوی زوج و کشیش که گلو اش توسط تندروان بریده شد، دو راهبه نیز در گرو حمله کنندگان بودند. اما راهبۀ سومی که در کلیسا بود، توانست از محل فرار کند و مقامات امنیتی را آگاه کند

پس از کشتن کشیش، هر دو حمله کننده که حد اقل یکی از آنان باشندۀ همان منطقه بود، در بیرون از محوطۀ کلیسا، توسط پولیس کشته شدند. گرچه حمله در جریان صبح رخ داد، اما تا حال، زمان دقیق حمله واضح نیست.

حمله بالای کلیسای نورماندی واقع در شمالشرق فرانسه در حالی صورت گرفت که حکومت و مردم آن کشور با غم و اندوه کشته شدن ۸۴ نفر در شهر نیس آن کشور دست و پنجه نرم می کنند.

اقدامات بیشتر امنیتی در فرانسه

در حالی که تهدید حملات در ابالا است، فرانسه باید از ۵۶ رویداد تابستانی نیز حراست کند. وزیر داخلۀ فرانسه گفته است هرگاه از امنیت رویداد های تابستانی اطمینان حاصل نشود، رویداد های تابستان لغو خواهد شد.

در همین حال، برنارد کزنوف، وزیر دفاع فرانسه نیز گفته است که چهار هزار قوای نظامی آن کشور نیز در پاریس گزمه اجرا خواهد کرد و شش هزار سرباز دیگر در سایر ولایات آن کشور مصروف گشت زنی خواهد بود. دهه ها هزار پولیس در فرانسه نیز مصروف گشت زنی استند.

در عین حال، پس از ملاقات روز چهار شنبه با شماری از رهبران رومن کاتولیک، آرتودکس، مسلمان و یهودی، فرانسوا هولاند، رئیس جمهور فرانسه، روز چهار شنبه ریاست جلسۀ شورای دفاعی و اعضای کابینه خود را بر عهده داشت تا تدابیر جدی امینتی در آن کشور گرفته شود.

در همین حال، فرانسس مولنِز، یک سارنوال در پاریس گفته است که حمله کنندگان چاقو و مواد منفجره تقلبی را با خود حمل می کردند.

در میان حمله کنندگان، یکی عادل کرمچی ۱۹ ساله بود که در منطقۀ که حمله صورت گرفت، بزرگ شده بود و سال گذشته دو بار تلاش کرد تا به سوریه سفر کند. اما او در خارج از فرانسه توقیف شد و دو باره به فرانسه فرستاده شد. در اولین وهله پس از بازگشت به فرانسه، به اعمال دهشت افگنی متهم شد، اما بعد ها وسیله رد یابی در بدنش نصب شد تا محل رفت و آمد و بود و باش او برای پولیس معلوم باشد. اما هویت حمله کنندۀ دومی تا حال، افشا نشده است.

رضوان، یکی از همسایه های عادل کرمچی، گفته است که او را سه روز قبل در حالی دیده بود که با لباس های اسلامی ملبس بود. او همچنین می گوید، زمانیکه از حمله با خبر شد، درک کرد که عادل کرمچی در عقب این حمله بوده است. رضوان به خبرگزاری اسو شیتید پرس گفته است که کرمچی به او و سایر جوانان گفته بود که وی تلاش می کند به سوریه برود و همرا ه با سایر "برادران" جنگ کند.

به گفتۀ رضوان، او و سایرین برایش می گفتند که این کار خوب نیست، اما کرمچی در پاسخ می گفت که فرانسه سرزمین، بی اعتقادان است.

XS
SM
MD
LG