لینک های دسترسی

Breaking News

نتایج کالبدشکافی مارادونا؛ او الکول ‌و موادمخدر مصرف نکرده بود


انتشار گزارش رسمی کالبدشکافی دییگو مارادونا، ستاره فقید ارجنتاینی فوتبال جهان نشان می‌دهد که او پیش از مرگ، مشروبات الکولی یا مواد مخدر مصرف نکرده بود.

دیگو مارادونا به تاریخ ۲۵ نومبر به دلیل حملۀ قلبی در سن ۶۰ سالگی درگذشت.

یک مقام قضایی ارجنتاین به خبرگزاری رویترز گفته است که این ستارۀ پیشین فوتبال، هفت داروی مختلف برای درمان افسردگی، اضطراب، و بیماری‌های دیگر مصرف می‌کرد، اما هیچ نشانه‌ای از مصرف مواد مخدر غیرقانونی در آزمایش‌های وی دیده نشده است.

این کالبدشکافی توسط پلیس بونیس آیریس و بر اساس نمونه‌ خون و ادرار انجام شده است و نشان می‌دهد که دییگو مارادونا دچار مشکلات گرده، قلب و شش بوده است.

مقامات قضایی در تحقیقات خود، سرگرم بررسی جنبه‌های مختلف مرگ دییگو مارادونا استند. در کالبدشکافی اولیه که بلافاصله پس از مرگ این ستارۀ فوتبال انجام شد، دلیل مرگ وی سکتۀ قلبی در اثر نارسایی عضلات و رگ‌های قلب خوانده شده بود.

دییگو مارادونا به دلیل بندش لختۀ خون در یکی از رگ‌های مغزش اوایل ماه نومبر عملیات جراحی شد و پس از سپری شدن موفقانۀ این عملیات به سفارش داکتران پس از مدت کوتاهی به خانه منتقل شد.

اما برخی به این باور اند که با توجه به حالت جسمانی مارادونا، به ویژه پس از عملیات جراحی که مغزش ضعیف شده بود، احتمالا باید مدت بیشتری در شفاخانه بستری می‌شد. یکی از انتقادات این است که پس از رخصتی از شفاخانه امکانات طبی، پرستار و امبولانس مجهز در محل اقامت دییگو مارادونا موجود نبوده است.

زندگی این ستارۀ کم نظیر جهان فوتبال با فراز و فرودهای فراوانی، از اعتیاد به مخدرات گرفته تا مصرف الکول در آخرین‌ سال‌های عمر، همراه بود .

یک قاضی ارجنتاینی هفته گذشته حکم داد که در صورت نیاز به "دی‌ان‌ای" در آینده، جنازه دیگو مارادونا نباید سوزانده شود.

دییگو مارادونا صاحب پنج فرزند شناخته شده بود و پس از رویکار آمدن پروندۀ تقسیم میراث وی، شش نفر دیگر نیز ادعا کرده اند که فرزندان مارادونا استند.

XS
SM
MD
LG