لینک های دسترسی

Breaking News

ارگ: دو مقام ارشد امریکایی و ناتو به افغانستان سفر می‌کنند


همزمان با امضای توافقنامه صلح میان ایالات متحدۀ و طالبان در قطر قرار است وزیر دفاع امریکا و منشی عمومی ناتو به کابل سفر کنند.

ارگ روز جمعه ۲۸ فبروری (نهم حوت) گفت که قرار است مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا و ینس استولتنبرگ، منشی عمومی ناتو فردا (شنبه) یک اعلامیۀ مشترک به هدف تجدید تعهد جامعه‌ جهانی برای حمایت از افغانستان صادر کنند.

دواخان مینه پال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری به صدای امریکا گفت که این دو مقام امریکایی و ناتو با مقام‌های افغان دیدار خواهند کرد و بار دیگر تعهد شان را برای پشتیبانی از افغانستان اعلام خواهند کرد.

آقای مینه پال افزود: "مبارزه علیه تروریزم و حمایت جدید شان را از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان و در مجموع حمایت از نظام اعلام می‌کنند".

اما تااکنون ناتو و وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا در مورد این سفر چیزی نگفته اند.

همزمان با این قرار است امضای توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان به روز شنبه ۲۹ فبروری (۱۰حوت) میان مقام‌های ارشد امریکایی و نمایندگان طالبان در حضورداشت برخی از نمایندگان کشورهای منطقه و جهان در قطر به امضا برسد.

ریاست جمهوری افغانستان امضای این توافقنامه را برای تامین صلح در افغانستان مهم خوانده و آن را گام نیک در راستای بهبود وضعیت در آن کشور عنوان کرده است.

از سوی هم یک هیات شش نفری دولتی روز گذشته برای دیدار با نمایندگان طالبان به قطر رسیده است.

یک منبع معتبر در حکومت افغانستان که خواست نامش در گزارش گرفته نشود، به صدای امریکا گفت که این هیات به دعوت دفتر سیاسی طالبان در قطر وارد دوحه شده وقرار است با نمایندگان این گروه روی آزادسازی زندانیان دو طرف بحث و گفتگو کنند.

XS
SM
MD
LG